ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فیرشیک، قدرتمندترین کمیته‌ی اقدام سیاسی طرفدار ارزهای دیجیتال در انتخابات ۲۰۲۴

2024/07/23
20:15
32

بر اساس داده‌های جدید کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) که در ۲۰ جولای منتشر شد، کمیته‌ی اقدام سیاسی (PAC) طرفدار ارزهای دیجیتال «فیرشیک(Fairshake )» با جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی، به قدرتمندترین نهاد از این نوع در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تبدیل شده است.

مجموع این مبلغ، طبق گزارشات FEC، شامل ۱۶۰ میلیون دلار کمک مالی فردی و ۸۳ میلیون دلار هزینه‌های انجام شده است.

ظهور فیرشیک: قدرت‌نمایی یک غول حوزه‌ی بلاکچین

ظهور فیرشیک به عنوان یک ابرقدرت مالی، به طور مستقیم با مأموریت آن در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مرتبط است. این کمیته‌ی اقدام سیاسی که در سال ۲۰۲۳ توسط تعدادی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال تأسیس شد، از «نامزدهایی که متعهد به تثبیت موقعیت ایالات متحده به عنوان پیشرو در نوآوری و توسعه نسل بعدی اینترنت» حمایت می‌کند و همزمان خواستار «چارچوب قانونی و نظارتی شفاف‌تر» برای بخش بلاکچین است.

از زمان راه‌اندازی این کمیته‌ی طرفدار دارایی‌های دیجیتال، بازیگران کلیدی متعددی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال از آن پشتیبانی کرده‌اند. آخرین مورد از این حمایت‌ها، کمک مالی ۲۵ میلیون دلاری شرکت ریپل به این نهاد در ماه مه است که مبلغ مشابهی را نیز در سال ۲۰۲۳ اهدا کرده بود. در همین حال، گزارش شده است که تایلر و کامرون وینکلسوس، بنیانگذاران صرافی جمینی (معروف به دوقلوهای وینکلسوس)، هر کدام ۲۵۰ هزار دلار به این کمیته‌ی طرفدار دارایی‌های دیجیتال کمک کرده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴: تقابل رویکردها در قبال ارزهای دیجیتال

این افزایش چشمگیر در فعالیت‌های سیاسی با حمایت از ارزهای دیجیتال، با گرایش فزاینده‌ی رهبران دره‌ی سیلیکون به جناح راست در آستانه‌ی انتخابات ۲۰۲۴ هم‌زمان شده است.

مارک کوبان، میلیاردر آمریکایی، در ۱۷ جولای در پستی در یک پلتفرم آنلاین، ظهور رو به رشد جناح راست در بخش فناوری را به «نفوذ گسترده‌ی بیت‌کوین» نسبت داد. کوبان پیش‌بینی می‌کند که اگر نامزد جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ، در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، «به دلیل تغییرات اجتناب‌ناپذیر و مورد نیاز در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) فعالیت در حوزه‌ی کسب و کار ارزهای دیجیتال آسان‌تر خواهد شد.»

کوبان در ادامه‌ی تحلیل خود گفت: «این مساله را با عدم اطمینان جهانی در مورد نقش ژئوپلیتیکی ایالات متحده و تأثیر آن بر دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره ترکیب کنید، می‌بینید که هیچ چیز بهتر از این برای افزایش قیمت بیت‌کوین نمی‌تواند رقم بخورد.»

عدم قطعیت در مورد مقررات: چالش‌های پیش روی آینده‌ی ارزهای دیجیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به رهبری گری جنسلر، به دلیل رویکرد «تنظیم از طریق اعمال فشار» در قبال دارایی‌های دیجیتال، مدت‌هاست که مورد انتقاد اعضای جامعه‌ی ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی، رویکردی عمدتا طرفدار ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است و انتظار برای اعلامیه‌ای احتمالی درباره‌ی بیت‌کوین در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ بالا گرفته است.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، رویکردی مقررات‌دوستانه به دارایی‌های دیجیتال داشته است، اما کامالا هریس، نامزد بالقوه‌ی دموکرات‌ها، هنوز موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال به طور علنی اعلام نکرده است.

تاثیر کمیته‌ی اقدام سیاسی فیرشیک و نامزدهای مورد حمایت آن بر آینده‌ی مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، با پیشرفت دوره‌ی انتخابات ۲۰۲۴، یکی از محورهای کلیدی برای رصد به شمار می‌رود.


منبع : Cryptonews