ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آغاز معاملات صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) : حجم معاملات در روز نخست به بیش از یک میلیارد دلار رسید

2024/07/24
09:41
29

نخستین روز معاملات نه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم با حجم معاملاتی ترکیبی بالغ بر ۱.۰۸ میلیارد دلار به پایان رسید. این رقم، تقریباً معادل ۲۳ درصد از حجم معاملات ۴.۵ میلیارد دلاری صندوق های ETF بیت کوین در ابتدای سال جاری است. مقایسه این ارقام، نشان دهنده علاقه قابل توجه اما کنترل شده تر سرمایه گذاران به عرضه های اتریوم می باشد.

صندوق اعتماد اتریوم گری اسکیل (ETHE) با ۴۵۸ میلیون دلار حجم معاملات، پیشتاز این رقابت بود و تقریباً نیمی از کل فعالیت های معاملاتی را به خود اختصاص داد. این تسلط، احتمالاً ناشی از تبدیل ETHE از یک ساختار اعتماد موجود است که ممکن است به دلیل بازتعادل سبد برخی از سرمایه گذاران، منجر به خروج سرمایه شده باشد.

صندوق اعتماد اتریوم iShares متعلق به بلک راک (ETHA) با حجم معاملات ۲۴۸.۷ میلیون دلار و صندوق ارائه شده توسط فیدلیتی (FETH) با حجم معاملات ۱۳۷.۳ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار گرفتند. سایر صندوق ها هر کدام کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار حجم معاملات داشتند و محصول ۲۱Shares (CETH) با ۸.۶ میلیون دلار پایین ترین رقم را ثبت کرد.

شایان ذکر است که حجم معاملات به تنهایی، بیانگر ورود یا خروج خالص سرمایه نیست. این رقم، کل ارزش سهام مبادله شده را نشان می دهد که فعالیت خرید و فروش هر دو طرف را در بر می گیرد. برای درک بهتر، لازم به ذکر است که از ۴.۵ میلیارد دلار حجم معاملات در روز اول برای صندوق های ETF بیت کوین، تنها حدود ۶۰۰ میلیون دلار نشان دهنده ورود واقعی سرمایه بوده است.

در این مرحله اولیه، ماهیت این معاملات، صرف نظر از اینکه آنها استراتژی های سرمایه گذاری بلندمدت یا فرصت های آربیتراژ کوتاه مدت را منعکس کنند، همچنان نامشخص است. ناظران بازار برای تشخیص روندهای معنادار در رفتار سرمایه گذاران و عملکرد صندوق ها به زمان و داده های بیشتری نیاز خواهند داشت.

عرضه صندوق های ETF اتریوم، گام مهم دیگری در جهت ادغام ارزهای دیجیتال با بازارهای مالی سنتی به شمار می رود. این محصولات به سرمایه گذاران امکان می دهند بدون مواجه شدن با پیچیدگی های مالکیت و نگهداری مستقیم ارز دیجیتال، در معرض نوسانات قیمت اتریوم قرار بگیرند.

با این حال، تأثیر و پذیرش بلندمدت این صندوق ها همچنان نامشخص است. عواملی مانند پیشرفت های تکنولوژی اتریوم، محیط نظارتی و شرایط کلی بازار به احتمال زیاد بر عملکرد و محبوبیت آنها در بین سرمایه گذاران تأثیر خواهد گذاشت.

با بالغ شدن بازار، مقایسه حجم معاملات و ورود سرمایه برای صندوق های ETF اتریوم با همتایان بیت کوین آنها در طول زمان، حائز اهمیت خواهد بود. این داده ها، بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات سرمایه گذاران و چشم انداز در حال تحول محصولات مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال ارائه خواهد کرد.


منبع : Cryptobriefing