ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

لایتنینگ لبز با به‌روزرسانی دارایی‌های تاروت، تسویه حساب استیبل‌کوین را متحول می‌کند

2024/07/24
10:27
25

شرکت لایتنینگ لبز با انتشار نسخه ۰.۴ دارایی‌های تاروت (Taproot Assets) در شبکه اصلی (mainnet)، امکان ایجاد و انتقال دارایی‌های دیجیتال مانند استیبل‌کوین بر بستر امن و مقیاس‌پذیر بیت‌کوین و شبکه لایتنینگ را فراهم نموده است.

این به‌روزرسانی به گفته لایتنینگ لبز، «انجام تراکنش‌های آنی و کم‌هزینه دارایی را تسهیل کرده و حجم عظیمی از تراکنش‌های استیبل‌کوین را به شبکه بیت‌کوین منتقل می‌کند.»

برخلاف نسخه پیشین دارایی‌های تاروت که در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد و از شبکه لایتنینگ پشتیبانی نمی‌کرد، نسخه جدید این امکان را می‌دهد تا از نقدینگی و زیرساخت موجود شبکه لایتنینگ، که هم‌اکنون ۵۴۰۰ بیت‌کوین را در خود جای داده است، بهره‌برداری شود.

همانطور که در وبلاگ لایتنینگ لبز آمده است: «با این به‌روزرسانی، دیگر نیازی به راه‌اندازی زیرشبکه‌های مجزا توسط ناشران دارایی نیست و تمامی آن‌ها می‌توانند از مزایای شبکه‌ای لایتنینگ استفاده کنند. این امر، امکان ایجاد شبکه‌های چند دارایی بیت‌کوین و لایتنینگ را به شکلی مقیاس‌پذیر و با تکیه بر امنیت و عدم تمرکز ذاتی بیت‌کوین فراهم می‌کند.»

لایتنینگ لبز قصد دارد با این نوآوری، بیت‌کوین را به یک شبکه چند دارایی کارآمد تبدیل کند. این راه‌حل می‌تواند موجب افزایش کارایی و امنیت بازار پررونق استیبل‌کوین شود که در حال حاضر عمدتا بر بستر شبکه‌هایی مانند اتریوم و ترون فعالیت می‌کند.

سال گذشته، رایان جنتری، مدیر اجرایی لایتنینگ لبز، عنوان کرد که دارایی‌های تاروت به‌عنوان یک پروتکل استیبل‌کوین، ضمن برخورداری از امنیت بی‌نظیر بلاک‌چین بیت‌کوین، از کارمزدهای پایین‌تر نیز برخوردار خواهد بود.

وی گفت: «این پروتکل با ادغام با شبکه لایتنینگ، امکان تسویه حساب آنی و کم‌هزینه را که همواره مورد تقاضای کاربران استیبل‌کوین است، فراهم می‌کند. همچنین، با تکیه بر امنیت و عدم تمرکز اثبات‌شده بلاک‌چین بیت‌کوین، به بالاترین سطح از امنیت دست می‌یابد.»


منبع : The block