ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مجوز اولیه موسسه پرداخت مهم برای رمزنگهدار هکس تراست توسط نهاد تنظیم مقررات مالی سنگاپور

2024/07/24
10:34
26

شرکت هکس تراست، فعال در حوزه رمزنگهداری دارایی‌های دیجیتال، به جمع معدود شرکت‌هایی پیوسته است که مجوز اولیه موسسه پرداخت مهم (Major Payment Institution - MPI) را از سوی نهاد تنظیم مقررات مالی سنگاپور (Monetary Authority of Singapore - MAS) دریافت کرده است.

این رمزنگهدار که بر ارائه خدمات به پروتکل‌های بلاکچين، بنیادها و مؤسسات مالی تمرکز دارد، از سال ۲۰۲۰ دارای دفتر نمایندگی در سنگاپور است. با دریافت مجوز جدید، این شرکت به دنبال گسترش دامنه خدمات خود در این کشور است.

بر اساس بیانیه رسمی شرکت، این مجوز به هکس تراست امکان ارائه «خدمات توکن پرداخت دیجیتال (Digital Payment Token - DPT)» در سنگاپور را می‌دهد. این بدان معناست که مشتریان نهادی در سنگاپور می‌توانند از خدمات «نگهداری و معاملات برون‌بورسی توکن‌های پرداخت دیجیتال» بهره‌مند شوند.

آقای کالین شِن، مدیرعامل هکس تراست، ضمن ابراز خرسندی از دریافت این مجوز اولیه، بر «تعهد بلندمدت این شرکت به انطباق با قوانین و مقررات، برتری عملیاتی و خدمت‌رسانی به کشور سنگاپور» تاکید کرد.

لازم به ذکر است که ماه گذشته، هکس تراست موفق به اخذ مجوز «ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (Virtual Asset Service Provider - VASP)» از مرجع تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (Virtual Asset Regulatory Authority - VARA) دبی شده بود. این اقدام نشان از تمرکز هکس تراست بر گسترش راه‌حل‌های دارایی دیجیتال خود در حوزه‌های قضایی طرفدار ارزهای دیجیتال دارد.

دریافت مجوز MAS توسط هکس تراست، پاسخی به تقاضای رو به رشد نهادهای مالی است

توسعه فعالیت‌های هکس تراست در سنگاپور، با توجه به چارچوب نظارتی مستحکم این کشور در حوزه بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال، همسو با رویکرد حمایتی دولت این کشور نسبت به این فناوری نوین است.

طبق اظهارات هکس تراست، تقاضای رو به رشدی را در میان نهادهای مالی برای راه‌حل‌های مدیریت دارایی دیجیتال پیچیده و سازگار با قوانین و مقررات مشاهده می‌شود. این تقاضا به ویژه در مناطقی با توسعه سریع فناوری مالی (FinTech) مشهود است.

آقای الساندرو کوآگلینی، مدیرعامل هکس تراست، با اشاره به رویکرد متوازن نهاد ناظر مالی سنگاپور در قبال ارزهای دیجیتال، گفت: «نهاد تنظیم مقررات مالی سنگاپور، استانداردهای نظارتی سختگیرانه‌ای را اعمال می‌کند که ضمن حمایت از نوآوری، بر حفاظت از مصرف‌کنندگان نیز تأکید دارد.»

با وجود نوپا بودن فضای دارایی‌های دیجیتال در سنگاپور، این کشور در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای مجوز دادن به لیستینگ ارز دیجیتال مانند صندوق‌های قابل معامله در بورس (Exchange-Traded Funds - ETF) بر پایه دارایی‌های دیجیتال ندارد. مدیرعامل بورس سنگاپور (Singapore Exchange - SGX) اخیراً اعلام کرده است که شرایط برای راه‌اندازی چنین محصولاتی «مناسب» نیست.

علاوه بر این، نهاد تنظیم مقررات مالی سنگاپور در ژانویه اعلام کرد که ETFهای بیت‌کوین با قابلیت معامله لحظه‌ای را برای سرمایه‌گذاران خرد در سنگاپور تأیید نخواهد کرد.

این کشور همچنین قوانین مربوط به اقدامات مبارزه با پولشویی (Anti-Money Laundering - AML) را برای بازیگران حوزه ارز دیجیتال سختگیرانه‌تر کرده است. این اقدامات پس از دستگیری مجرمانه بزرگ اخیر در سنگاپور صورت گرفت. قوانین AML، ارائه دهندگان خدمات نگهداری رمزارز در سنگاپور را ملزم به رعایت دقیق این الزامات می‌کند.


منبع : Cryptonews