ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اینجکتیو و مانتین: استیبل‌کوین USDM با وثیقه اوراق خزانه برای معاملات مشتقه

2024/07/24
17:28
24

اینجکتیو، یک بلاکچین لایه ۱ Cosmos  با تمرکز بر امور مالی، از همکاری با پروتکل مانتین، ناشر استیبل‌کوین با بازدهی USDM، خبر داد. این یکپارچه‌سازی، امکان کسب بازدهی بر روی دارایی‌های پشتوانه‌گرفته‌شده از اوراق خزانه (T-Bill) استیبل‌کوین USDM را برای کاربران فراهم می‌کند، در حالی که همچنان از آن به عنوان وثیقه برای معاملات مشتقه استفاده می‌نمایند. اوراق خزانه، اوراق بدهی کوتاه‌مدتی هستند که توسط دولت‌ها برای تأمین مالی منتشر می‌شوند و به دلیل برخورداری از پشتوانه اعتباری دولت، از امن‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.

این ادغام، یک افزوده قابل توجه به دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) در اکوسیستم اینجکتیو محسوب می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مستقیماً از بازدهی‌هایی که به طور سنتی به طرف‌های ثالث تعلق می‌گیرد، منتفع شوند.

تلاقی مدل‌های TradFi و DeFi

اریک چن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آزمایشگاه‌های اینجکتیو، اظهار داشت: «همکاری اینجکتیو با پروتکل مانتین، تلفیقی از مدل‌های سنتی و غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد که کاربران عادی را قادر می‌سازد تا از مزایای هر دو مدل بهره‌مند شوند.»

وی در ادامه افزود: «دسترسی به استیبل‌کوین‌های سازگار نظیر USDM، فرصت‌های معاملاتی را با استفاده از دارایی‌های با کیفیت سازمانی دنیای واقعی گسترش می‌دهد. پشتیبانی خزانه‌داری ایالات متحده نیز تضمین‌کننده امنیت بلندمدت و پایداری این فرآیند است.»

استیبل‌کوین USDM با پشتوانه اوراق خزانه

اینجکتیو تاکید کرد که USDM  با سایر استیبل‌کوین‌های رایج مانند USDC تفاوت اساسی دارد. پشتوانه USDM، اوراق خزانه نگهداری‌شده در ذخایر آن است. نکته قابل توجه دیگر، نگهداری ذخایر USDM تحت نظارت چندین مؤسسه مالی و حسابرسی آن توسط OpenZeppelin، یک شرکت امنیت بلاکچین و قرارداد هوشمند است.

این پروتکل، مزیت دیگر USDM را نقدشوندگی بالای آن در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و پروتکل‌های سازگار عنوان می‌کند. کاربران، محیط معاملاتی مشابه با تجارت اوراق خزانه غیرتوکنیزه در صرافی‌های متمرکز سنتی را تجربه خواهند کرد.

مارتین کاریکا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پروتکل مانتین، اذعان داشت: «شاهد علاقه قابل توجهی به USDM در بازار هستیم، همانطور که حجم معاملات و نقدشوندگی بازار ثانویه آن، تقریباً دو برابر سایر استیبل‌کوین‌های با بازدهی است.»

اولین کاربرد USDM به عنوان وثیقه برای معاملات مشتقه

اینجکتیو ادعا می‌کند که این یکپارچه‌سازی، اولین باری است که از USDM به عنوان وثیقه برای معاملات مشتقه استفاده می‌شود. کاربران معامله‌گر با USDM می‌توانند ضمن کسب بازدهی، در بازارهای زنجیره‌ای مشارکت داشته باشند.

به گفته چن، USDM یک گام مهم در مسیر اینجکتیو برای همگرایی امور مالی سنتی (TradFi) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از طریق معرفی مداوم دارایی‌های جدید دنیای واقعی (RWA) است. هلیکس، صرافی غیرمتمرکز (DEX) پیشرو و بخشی از اکوسیستم اینجکتیو، در حال حاضر جفت ارزهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده و آسیا و اقیانوسیه را به همراه جفت کالاهایی مانند طلا و نقره ارائه می‌دهد.

اینجکتیو خاطرنشان کرد که هلیکس اولین اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) خواهد بود که USDM را برای معاملات مشتقه ارائه و استفاده می‌کند.


منبع : Cryptonews