ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پلتفرم AgriDex اولین معامله RWA کشاورزی را در شبکه سولانا انجام داد

2024/07/24
17:47
28

پلتفرم AgriDex، بازار دارایی‌های واقعی کشاورزی (RWA)، اولین معامله خود را در شبکه بلاک‌چین سولانا به انجام رساند. این پلتفرم موفق به انتقال بیش از 200 بطری روغن زیتون و تعداد زیادی جعبه شراب از آفریقای جنوبی به لندن شد و هزینه‌های تراکنش را 0.15% از هر طرف معامله اعلام کرد.

آدریان وندرسپوی، مالک و مدیرعامل Oldenburg Vineyards، اظهار کرد که این تراکنش نخستین بار بر روی بلاک‌چین عمومی انجام شده و وجوه به سرعت و با هزینه‌ای معادل 5 پوند (6.45 دلار) به حساب AgriDex واریز شده است. او افزود که این فناوری به کاهش هزینه‌های تراکنش و زمان دریافت پرداخت‌ها کمک خواهد کرد.

AgriDex دارایی‌های کشاورزی، کالاها و دیگر RWA‌ها را توکنیزه می‌کند. این شرکت پیش از این 5 میلیون دلار تأمین مالی اولیه از Endeavour Ventures و دیگر حامیان از جمله African Crops Limited، Oldenburg Vineyards و هانک اوبروی، مدیر سابق گلدمن ساکس، جذب کرده است.

AgriDex برنامه‌ریزی کرده است که توکن AGRI خود را در سپتامبر بر روی "چندین صرافی بزرگ" عرضه کند. همچنین، نیمی از سود AgriDex به خرید و سوزاندن توکن‌های AGRI اختصاص خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که این پلتفرم از پایان 2024 به درآمدزایی برسد و سود 1.5 میلیون پوند (1.93 میلیون دلار) برای سال 2025 و بیش از 18 میلیون پوند (23.3 میلیون دلار) برای سال 2026 به دست آورد.


منبع : The block