ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استارتاپ Alby از فروشگاه اپلیکیشن لایتنینگ با سرویس «Hub» رونمایی کرد

2024/07/24
17:51
15

شرکت Alby، که مسئول توسعه افزونه مرورگر متن‌باز بیت‌کوین برای مدیریت کلیدهای عمومی و خصوصی است، محصول جدیدی به نام Alby Hub معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مبتنی بر بیت‌کوین را با استفاده از نود لایتنینگ شخصی راه‌اندازی کنند.

مایکل بورمن، بنیان‌گذار شرکت، گفت که هدف Alby ساخت ابزارها و پروتکل‌هایی است که به طور بومی از شبکه لایتنینگ در وب استفاده کنند. در حالی که لایتنینگ به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری محبوب بیت‌کوین با ارائه تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر شناخته می‌شود، پذیرش آن به دلیل چالش‌های راه‌اندازی نود خانگی محدود شده است.

Alby Hub با سرویس «نصب با یک کلیک» نود لایتنینگ و کیف پول خودنگهدار همراه است و کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌های بومی بیت‌کوین از طریق فروشگاه اپلیکیشن سفارشی متصل شوند. اپلیکیشن‌هایی مانند Damus و Stacker News و کیف پول‌های لایتنینگ خارجی نیز در این فروشگاه موجود است.

بورمن افزود که این اقدام به تقویت جنبه‌های خودمختار شبکه بیت‌کوین کمک کرده و در عین حال "حجم فنی" را محدود می‌کند. نسخه رایگان «دست‌ساز» Alby Hub برای اجرا روی کامپیوتر شخصی موجود است، اما شرکت گزینه پرداختی (21 هزار ساتوشی در ماه، معادل حدود 15 دلار) برای اجرای سرویس در فضای ابری Alby نیز ارائه می‌دهد.


منبع : The block