ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشرفت چشمگیر Base در صدر نمودارها

2024/07/25
11:57
25

پلتفرم Base اخیراً به بالاترین سطح‌های تاریخ خود در تعداد تراکنش‌ها و تعداد آدرس‌های فعال دست یافته است. این موفقیت باعث شده Base به عنوان یکی از پیشروهای راه‌حل‌های لایه ۲ شناخته شود و رقابت با دیگر رولاپ‌های خوش‌بین مانند Arbitrum و Optimism را پشت سر بگذارد.

در تاریخ ۱۵ ژوئیه، Base با ثبت ۳.۲۸ میلیون تراکنش به رکورد جدیدی رسید و تا ۱۹ ژوئیه این تعداد به ۳.۵۲ میلیون تراکنش افزایش یافت. همچنین، تعداد آدرس‌های فعال از ۵۶۷,۰۰۰ در ۱۵ ژوئیه به نزدیک ۶۵۰,۰۰۰ در ۱۹ ژوئیه افزایش یافت.

با این افزایش فعالیت، Base شاهد رشد قابل توجهی در درآمدهای خود بوده و در ۲۰ ژوئیه، با جمع‌آوری ۱۷۷,۰۰۰ دلار، بالاترین میزان درآمد روزانه خود در بیش از یک ماه گذشته را ثبت کرده است. درآمد کل هفته گذشته Base به ۹۶۷,۰۰۰ دلار رسید.

Base به دلیل پشتیبانی مستقیم و قابلیت‌های جذب کاربران از Coinbase، پیش‌بینی شده بود که بخشی از بازار خرده‌فروشی را به خود جلب کند و اکنون به این هدف دست یافته و در مقایسه با رقبا، در تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال پیشی گرفته است.

با این حال، Base هنوز در مقایسه با Arbitrum در زمینه ارزش کل قفل‌شده (TVL) عقب است. در حال حاضر، Base دارای ۱.۷۷ میلیارد دلار TVL است، در حالی که Arbitrum دارای ۳.۲۵ میلیارد دلار TVL می‌باشد.

یکی از عوامل مهم در افزایش فعالیت اخیر Base، توکن میم MIGGLES بوده است که بر روی پلتفرم ape.fun که نسخه‌ای از pump.fun سولانا است، پیاده‌سازی شده و با توجه به تبلیغاتی از سوی Coinbase، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ارزش بازار MIGGLES به نزدیک ۱۲۰ میلیون دلار رسیده و حجم معاملات روزانه آن به حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای چهار روز اول فعالیتش رسیده است.


منبع : The block