ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

واکنش کارشناسان به شروع معاملات ETF های اتریوم و مقایسه آن با عرضه ETF های بیت‌کوین

2024/07/25
12:00
34

معاملات اولین روز ETF های اتریوم با استقبال قابل توجهی در وال استریت مواجه شد و بیش از ۱ میلیارد دلار حجم معاملات ثبت شد. بر اساس داده‌های Yahoo Finance و تحقیقات The Block Pro، صندوق‌های Grayscale Ethereum Trust و BlackRock’s iShare Ethereum Trust به ترتیب بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

بر اساس نظر جیمز سیفارت از Bloomberg Intelligence، این عملکرد مطابق با انتظارات بوده و نشان‌دهنده موفقیت خوب ETF های اتریوم در مقایسه با ETF های بیت‌کوین در اولین روز است. صندوق Grayscale Ethereum Trust با ۴۸۴.۱ میلیون دلار خروج خالص تنها صندوقی بود که جریان خروجی داشت، در حالی که BlackRock’s ETHA با ۲۶۶.۵۵ میلیون دلار ورود خالص پیشتاز بود.

پیشرفت سریع ETF های اتریوم به دلیل تأمین مالی اولیه قابل توجه از تبدیل Grayscale Ethereum Trust به ETF و زیرمجموعه‌های آن است. کارشناسان اشاره کردند که در مقایسه با عرضه بزرگ ETF های بیت‌کوین، این موفقیت قابل توجه است و تقاضای بالا برای اتریوم در روز اول فراتر از انتظارها بوده است.

به گفته لِنینکس لای از OKX، تأسیس و عرضه ETF های اتریوم نشان می‌دهد که SEC اتریوم را به عنوان اوراق بهادار نمی‌شناسد و این امر به ورود بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی به اکوسیستم اتریوم منجر خواهد شد.


منبع : The block