ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازگشت دارایی‌های Mt.Gox از سوی Bitstamp آغاز شد

2024/07/25
12:16
20

صرافی کریپتویی Bitstamp اعلام کرده است که فرآیند بازپرداخت دارایی‌های دیجیتال بازیابی‌شده به اعتباردهندگان صرافی شکست‌خورده Mt. Gox را از ۲۵ ژوئیه آغاز کرده است. این اقدام، مرحله مهمی در تلاش یک‌دهه‌ای برای جبران خسارات ناشی از هک مشهور سال ۲۰۱۴ است که به فروپاشی Mt. Gox منجر شد.

Bitstamp یکی از پنج صرافی است که با مدیر تصفیه همکاری می‌کند تا دارایی‌ها را به اعتباردهندگان بازگرداند. صرافی Kraken نیز اعلام کرده است که فرآیند بازپرداخت را برای کاربران خود به پایان رسانده است.

در مرحله اول، Bitstamp دارایی‌های بیت‌کوین (BTC)، بیت‌کوین کش (BCH) و اتریوم (ETH) دریافتی از مدیران Mt. Gox را از ۲۵ ژوئیه به مشتریان خود توزیع خواهد کرد. انتظار می‌رود که دریافت‌کنندگان پس از تکمیل بررسی‌های امنیتی، در عرض یک هفته کنترل کامل دارایی‌های خود را به دست آورند. اما، مشتریان بریتانیایی در این مرحله شامل بازپرداخت نمی‌شوند و باید منتظر اطلاعات بیشتری در ماه‌های آینده باشند.

مدیرعامل جهانی Bitstamp، ژان-باتیست گرافیوس، به افتخار از نقش صرافی در تسهیل فرآیند جبران خسارات و رشد قابل توجه بیت‌کوین از زمان هک اشاره کرد. با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین از حدود ۶۰۰ دلار به حدود ۶۶,۰۰۰ دلار افزایش یافته، بسیاری از کاربران Mt. Gox احتمالاً بازدهی قابل توجهی خواهند داشت.

در مجموع، بیش از ۹ میلیارد دلار بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتریوم به عنوان بخشی از فرآیند بازپرداخت توزیع خواهد شد. Mt. Gox که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ فعال بود، در اوج خود مسئول بیش از ۷۰ درصد از معاملات بیت‌کوین بود و در فوریه ۲۰۱۴ پس از کشف فعالیت‌های مشکوک در کیف‌های دیجیتال خود، برداشت‌ها را متوقف و ورشکستگی خود را اعلام کرد.


منبع : Cryptoslate