ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هند در سپتامبر سیاست کلیدی کریپتو را منتشر می‌کند

2024/07/26
09:26
21

در مصاحبه‌ای که در تاریخ 25 ژوئیه با Moneycontrol انجام شد، اجای ست، دبیر اقتصادی هند، اعلام کرد که کشور هند تا پیش از سپتامبر 2024 یک سند بحث‌برانگیز در مورد موضع خود نسبت به ارزهای دیجیتال منتشر خواهد کرد. این سند به‌جای پیشنهاد فوری قوانین، بر مشاوره با ذینفعان تمرکز خواهد کرد.

رویکرد در حال تحول هند به مقررات کریپتو

یک گروه میان‌وزارتی شامل بانک مرکزی هند (RBI) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) در حال توسعه یک سیاست جامع برای ارزهای دیجیتال است. RBI به دلیل ریسک‌های کلان اقتصادی، خواستار ممنوعیت ارزهای دیجیتال است، در حالی که SEBI نسبت به مقررات‌پذیری بازتر است.

ست توضیح داد که این سیاست به مشاوره با ذینفعان مربوطه متمرکز است و هدف از آن این است که مسائل مطرح شود و نظرات ذینفعان جمع‌آوری شود. با وجود عدم وجود قوانین جامع در مورد ارزهای دیجیتال در هند، دولت مالیات‌های قابل توجهی بر تراکنش‌های کریپتو اعمال کرده و اخیراً از نهادهای کریپتو خواسته است که با واحد اطلاعات مالی (FIU-IND) ثبت‌نام کنند.

چالش‌های مقرراتی سیاست کریپتو هند

سند بحث‌برانگیز آینده بر اساس بیانیه سپتامبر 2023 اجای ست شکل گرفته است. او در آن زمان اشاره کرد که هند رویکردهای جهانی در مقررات کریپتو را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. این رویکرد تحلیلی با تلاش‌های هند در دوران ریاست‌جمهوری G20 برای دستیابی به توافق جهانی در مورد قوانین کریپتو هم‌راستا است.

با این حال، تحولات اخیر، از جمله نظارت بیشتر اداره کنترل مواد مخدر هند (NCB) بر پرداخت‌های کریپتو در دارک‌نت به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر، پیچیدگی‌هایی را به وجود آورده است. نیتیاناند رای، وزیر دولت در امور داخلی، به تازگی یک استراتژی 13‌نقطه‌ای جامع برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و تروریسم مواد مخدر معرفی کرده است که مبارزه با سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه در ارتباط با کریپتوهای هندی، جزء اصلی آن است. رای همچنین از تشکیل یک نیروی ویژه برای نظارت بر دارک‌نت و ارزهای دیجیتال خبر داد.


منبع : Cryptonews