ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری فرانکلین تمپلتون و SBI برای راه‌اندازی ETF بیت کوین اسپات در ژاپن

2024/07/26
09:43
21

فرانکلین تمپلتون و هولدینگ SBI در راستای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین اسپات در بازار ژاپن، همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر نیکی، SBI و فرانکلین تمپلتون اقدام به تأسیس یک شرکت جدید مدیریت دارایی دیجیتال خواهند نمود. هدف از این همکاری، آماده‌سازی برای عرضه ETF‌های رمزارز در بازار ژاپن با تمرکز اولیه بر ETF بیت کوین می‌باشد.

شرکت مشترک جدید با هدف گسترش حوزه دارایی‌های دیجیتال

SBI مالکیت 51 درصدی شرکت جدید را برعهده خواهد داشت، در حالی که فرانکلین تمپلتون به عنوان هفتمین مدیر دارایی بزرگ جهان، 49 درصد از سهام را در اختیار خواهد گرفت. اجرای این طرح منوط به اخذ مجوز از آژانس خدمات مالی ژاپن است.

شرکت مشترک جدید با بهره‌گیری از توکن‌سازی دارایی‌های بلاکچینی نظیر املاک و اوراق قرضه دولتی، اقدام به عرضه اوراق بهادار مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال خواهد نمود. مشارکت اولیه فرانکلین تمپلتون در این ابتکار، با توجه به پیش‌بینی رشد بازار دارایی‌های توکن‌شده به میزان 16.1 تریلیون دلار تا سال 2030 بر اساس گزارش مشترک بوستون کنسالتینگ گروپ و ADDX، مورد حمایت قرار گرفته است.

براساس این گزارش، SBI در راستای گسترش طیف محصولات سرمایه‌گذاری دارایی جایگزین خود، با شرکت‌های بین‌المللی همکاری نموده است. در این راستا، SBI در ماه ژوئیه سال 2023 اقدام به تأسیس شرکتی مشترک با من گروه مستقر در بریتانیا نموده و همچنین در ماه سپتامبر همان سال، همکاری مشترکی را با شرکت سهام خصوصی آمریکایی KKR آغاز کرد.

عرضه ETF اتریوم اسپات توسط فرانکلین تمپلتون

فرانکلین تمپلتون در تاریخ 23 ژوئیه اقدام به عرضه ETF اتریوم فرانکلین (EZET) نمود. این ETF با کارمزد 0.19 درصد در بورس Cboe BZX قابل معامله می‌باشد.

پاتریک اوکانر، رئیس بخش ETFهای جهانی شرکت، در این خصوص اظهار داشت: «پس از موفقیت در عرضه ETF بیت کوین اسپات (EZBC) در ماه ژانویه، مفتخریم که EZET را به سبد محصولات در حال رشد ETFهای دارایی دیجیتال خود اضافه نماییم.»

راجر بیستون، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال، بیان داشت: «ما از سال 2018 به عنوان شرکت‌کنندگان فعال در اکوسیستم دارایی دیجیتال حضور داشته‌ایم و به چشم خود شاهد قدرت تحول‌آفرین فناوری بلاک چین بوده‌ایم.»

بیستون همچنین اعلام کرد که شرکت مذکور علاقمند به ارائه نوآوری‌های وب3 اتریوم، از جمله قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی اتریوم، به مشتریان خود می‌باشد.


منبع : Cryptonews