ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سناتور جمهوری‌خواه راجر مارشال از حمایت از طرح جنجالی ضد ارزهای دیجیتال انصراف داد

2024/07/26
09:51
40

سناتور جمهوری‌خواه راجر مارشال از حمایت خود از طرح «قانون ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال» (DAAMLA) که به همراه سناتور دموکرات الیزابت وارن آن را نوشته بود، عقب‌نشینی کرد. این انصراف که در تاریخ ۲۴ ژوئیه اعلام شد، باعث کاهش تعداد حامیان طرح به ۱۸ نفر شد.

طرح DAAMLA که در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، به دنبال ادغام صنعت ارزهای دیجیتال در چارچوب‌های ضد پولشویی و تأمین مالی مبارزه با تروریسم بود و نهادهایی مانند ارائه‌دهندگان کیف پول غیرمتمرکز، اعتبارسنج‌ها و ماینرها را به عنوان مؤسسات مالی مشمول قانون اسرار بانکی معرفی می‌کرد.

این طرح با انتقادات شدید از سوی حامیان ارزهای دیجیتال مواجه شده است که معتقدند این قانون نقش ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی را بیش از حد بزرگنمایی می‌کند و تهدیدی برای بخش در حال رشد ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است. گروه Chamber of Digital Commerce (CDC) و همچنین ائتلافی از ۸۰ مقام سابق نظامی و امنیتی ایالات متحده، نگرانی‌های خود را درباره این قانون ابراز کرده‌اند.

سناتور وارن که به دنبال انتخابات دوباره در سال ۲۰۲۴ است، همچنان از این طرح حمایت می‌کند و با چالش‌هایی از سوی جان دیتون، وکیل طرفدار ارزهای دیجیتال که قصد دارد در انتخابات جمهوری‌خواه به رقابت بپردازد، روبرو است.

در همین حال، ائتلافی متشکل از هفت ایالت ایالات متحده نیز به چالش‌ کشیدن مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند و معتقدند که این مقررات ممکن است نوآوری را محدود کرده و به صنعت ارزهای دیجیتال آسیب برساند.

 


منبع : Cryptonews