ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشنهاد بنیاد Arbitrum برای استقرار زنجیره‌های Orbit فراتر از اتریوم

2024/07/26
16:10
43

نهاد Arbitrum DAO، نهاد حاکمیتی نظارت‌کننده بر اکوسیستم Arbitrum، در حال برگزاری رأی‌گیری برای تصمیم‌گیری در مورد گسترش زنجیره‌های Orbit خود به شبکه‌های فراتر از اتریوم است. پیشنهاد ارائه شده توسط بنیاد Arbitrum در حال گذراندن مرحله رأی‌گیری اولیه «بررسی نظر عمومی» در Snapshot است و در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید.

بنیاد پیشنهاد گسترش برنامه توسعه Arbitrum را که پیش از این محدود به بلاکچین‌هایی با امنیت مبتنی بر اتریوم بود، ارائه کرده است. برنامه موجود به نهادها اجازه می‌دهد تا کد پایه Arbitrum را فورک کرده و زنجیره‌های Orbit سازگار با EVM را راه‌اندازی کنند. این زنجیره‌ها بلاکچین‌های قابل سفارشی‌سازی هستند که با استفاده از پشته نرم‌افزاری Arbitrum توسعه یافته‌اند. توسعه‌دهندگان می‌توانند زنجیره را متناسب با نیازهای خاص تنظیم کنند و عناصری مانند توان عملیاتی تراکنش، توکن گاز، حاکمیت و موارد دیگر را انتخاب کنند. این زنجیره‌ها می‌توانند مستقیماً روی اتریوم تسویه شوند.

در صورت تصویب پیشنهاد اخیر، امکان راه‌اندازی زنجیره‌های Orbit جدید روی شبکه‌های بلاکچین متنوعی از جمله بیت کوین، بایننس اسمارت چین و کاسموس فراهم خواهد شد.

پیشنهاد اخیر اشاره می‌کند که پروژه‌هایی علاقه‌مند به توسعه زنجیره‌های Orbit خارج از اتریوم وجود دارند و این امر بنیاد را بر آن داشت تا محدودیت‌های موجود برنامه را بازبینی کند. تغییر پیشنهادی می‌تواند منجر به استقرار بیشتر Orbit و افزایش درآمد برای Arbitrum DAO شود.

لازم به ذکر است که زنجیره‌های Orbit ۱۰ درصد از سود خود را با DAO تقسیم می‌کنند. همچنین پیشنهاد شده است که این گسترش می‌تواند بر فراگیری چند زنجیره‌ای ماشین مجازی اتریوم و نسخه ارتقا یافته آن، Stylus (EVM+) تأثیر مثبت بگذارد.

نتایج اولیه رأی‌گیری بررسی نظر عمومی نشان‌دهنده حمایت از این گسترش است و بیش از ۹۹ درصد آرا از این پیشنهاد حمایت می‌کنند.


منبع : The block