ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فراری با پذیرش رمزارزها در اروپا، پیشگام ترندی نوین در برندهای لوکس می‌شود

2024/07/26
16:32
22

کمپانی فراری اعلام کرده است که امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال برای خرید خودروهای اسپرت لوکس خود را از اواخر ماه جاری، در شبکه نمایندگی‌های اروپایی‌اش فراهم خواهد کرد. این اقدام پس از راه‌اندازی اولیه این طرح در ایالات متحده در سال گذشته صورت می‌گیرد.

این خودروساز ایتالیایی مستقر در مارانلو قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ این طرح را در سایر نمایندگی‌های شبکه بین‌المللی خود، در کشورهایی که ارز دیجیتال در آن‌ها به رسمیت شناخته شده است، گسترش دهد.

فراری دلیل این تصمیم را پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مشتریان ثروتمند خود برای استفاده از رمزارزها در خریدهای گران‌قیمت اعلام کرده است. با این حال، کارشناسان صنعت رمزارز بر این باورند که این استراتژی در وهله اول یک حرکت برندینگ برای فراری محسوب می‌شود.

تمایل ثروتمندان به پرداخت‌های روان با رمزارز

تام دانلیوی، تحلیلگر مالی در MV Global، بیان کرد که پرداخت با رمزارز به طور فزاینده‌ای رایج می‌شود. او معتقد است که این روند از کالاهای لوکس آغاز شده و در نهایت مانند فناوری‌های نوظهور، به کالاهای مقرون به صرفه‌تر نیز سرایت خواهد کرد.

دانلیوی در ادامه توضیح داد که چند ماه پیش هنگام خرید خودرو در ایالات متحده، آرزو می‌کرد که می‌توانست از USDC برای پرداخت استفاده کند. اما در عوض، مجبور شد وجوه را به حساب بانکی خود منتقل کند، از بانک چک تضمین‌شده دریافت کند و سپس آن را به نمایندگی ببرد.

او گفت: «حذف موانع و اصطکاک در پرداخت، خواسته بسیاری از ثروتمندان است و رمزارز در بسیاری از موارد این مشکل را حل می‌کند.»

استفاده از رمزارز برای جذب مشتریان با آگاهی از برند

مصرف‌کنندگان اغلب محصولاتی را انتخاب می‌کنند که منعکس‌کننده هویت، ارزش‌ها و اهداف آنها باشد، مفهومی که در قلب تئوری بازاریابی قرار دارد.

ویجی پراوین مهاراجان، مدیرعامل bitsCrunch، معتقد است که فراری می‌تواند از پذیرش رمزارز برای ارتباط با گروهی از افراد ثروتمند و متخصص فناوری که از راه‌حل‌های مالی پیشرفته استقبال می‌کنند، استفاده کند.

او گفت: «این حرکت احتمالاً با مصرف‌کنندگانی که خود را پیشگام در پذیرش روندها و فناوری‌های جدید می‌دانند، طنین‌انداز خواهد شد و با پیوند با یک برند معتبر مانند فراری، وجهه شخصی آن‌ها را ارتقا می‌بخشد.»

مهاراجان گفت که مدیران عالی‌رتبه ممکن است تا زمانی که سودآوری رمزارز به‌طور انکارناپذیری ثابت نشود، در پذیرش پرداخت با آن تردید داشته باشند. با این حال، اگر سرمایه‌گذاری فراری موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است در آینده نزدیک شاهد رویکرد مشابهی از سوی سایر تولیدکنندگان خودروهای لوکس باشیم.

تغییر در گروه‌های جمعیتی خریداران

آدام کوپروتسکی، بنیان‌گذار RealWorldInvestor.com، خاطرنشان کرد که دیگر متخصصان سنتی وال استریت مانند بانکداران و وکلا، خریداران اصلی خودروهایی مانند فراری نیستند.

او گفت: ظهور رمزارز نسل جدیدی از میلیونرهای جوان را به وجود آورده که اولویت آنها راحتی است و ممکن است نسبت به پذیرش پرداخت با رمزارز توسط فراری پذیراتر باشند.

او ادامه داد: «بنابراین، اگر آن‌ها بتوانند با رمزارز پرداخت کنند، این کار معامله را بسیار روان می‌کند.»

کوپروتسکی خاطرنشان کرد که خریداران معمولی خودروهای کادیلاک ممکن است سرمایه‌گذاری سنگینی در رمزارز نداشته باشند. با این حال، برای خودروهای فوق لوکس مانند فراری، گروه جمعیتی هدف برای تعیین اینکه آیا پذیرش رمزارز مفید خواهد بود، بسیار مهم است.

انتظار می‌رود برندهای لوکس برای جذب مشتریان جوان‌تر به سمت رمزارز بروند

اریک لاپالیا، مدیر ارشد استراتژی Propy، بر این باور است که برندهای جهانی معتبر باید با گنجاندن رمزارزها در عملیات تجاری خود، از پتانسیل این ارزها بهره‌برداری کنند.

او گفت: «این کار نه تنها با یک پایگاه مشتری جوان‌تر و متنوع‌تر از آنچه که در حال حاضر ممکن است جذب کند، اعتبار خود را بالا می‌برد، بلکه برای آینده نیز امکانات بیشتری فراهم می‌کند.»

لاپالیا پیشنهاد می‌کند که پذیرش رمزارز تنها آغاز راه برای فراری و سایر برندهای لوکس است و گام منطقی بعدی در توسعه کسب‌وکار آن‌ها محسوب می‌شود.

او گفت: «آن‌ها باید در جایی که مشتریانشان هستند، به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. و با توجه به اینکه این برندها به دنبال هدف قرار دادن مخاطبان جوان‌تر هستند، من تصور می‌کنم که درصد قابل توجهی از مشتریان بالقوه آن‌ها در مورد پرداخت با ارز دیجیتال سوال پرسیده‌اند.»


منبع : Cryptonews