ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چگونه نیجریه از کشوری طرفدار بیت‌کوین به یک کشور طردکننده رمزارز تبدیل شد؟

2024/07/26
16:41
28

نیجریه، بزرگ‌ترین بازار کریپتو در آفریقا و جنوب صحرای آفریقا، سهم عمده‌ای از ۱۱۷ میلیارد دلار بیت‌کوین دریافتی کشورهای آفریقایی بین ژوئیه ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. اما در سال‌های اخیر، نیجریه به یک عرصه پرتنش برای افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند تبدیل شده است.

بازداشت تیگران گامباریان، رئیس بخش تطابق مالی بایننس در فوریه، تغییرات محیط عملیاتی در نیجریه را به خوبی نشان می‌دهد. هرچند گامباریان به طور مستقیم متهم نشده است، اما دادگاه حکم داده که به عنوان یک شهروند آمریکایی، او ممکن است با اتهامات پولشویی و فرار مالیاتی از طرف کارفرمایش مواجه شود.

در ۱۲ ژوئیه، دادگاه نیجریه برای گامباریان، که در زندان به ذات‌الریه و مالاریا مبتلا شده است، تا ۱۱ اکتبر قرار بازداشت تعیین کرد. دیپلمات‌ها و قانون‌گذاران آمریکایی به دفعات به دیدار گامباریان رفته و برای آزادی او به دلایل انسانی درخواست کرده‌اند.

فشار بر صرافی‌های متمرکز

مورد بایننس نمونه‌ای از اقدامات سختگیرانه نیجریه در برابر بخش ارزهای دیجیتال است. نیجریه اکنون در حال بازنگری در رویکرد خود به این بخش است. OKX و Kucoin، دو صرافی بزرگ جهانی، به دلیل عدم اطمینان از مقررات، تصمیم به خروج از بازار نیجریه گرفته‌اند. کمیسیون اوراق بهادار و بورس نیجریه (SEC) از صرافی‌های متمرکز خواسته است جفت‌های معاملاتی مرتبط با نایرا را حذف کنند و این موضوع منجر به مشکلاتی در دسترسی کاربران به سایت‌های صرافی شده است.

درگیری نهادهای نظارتی

نایرا به شدت دچار تورم است و این موضوع باعث شده است که جوانان به بیت‌کوین به عنوان یک پناهگاه ارزشمند روی بیاورند. دولت نیجریه با یک انتخاب دشوار روبرو بود: ممنوعیت رسمی تجارت ارزهای دیجیتال یا اجازه ادامه فعالیت و مواجهه با نوسانات بیشتر نایرا. نیجریه به نظر می‌رسد در اتخاذ تصمیمات نظارتی خود دچار تناقض است، به ویژه در میان بانک مرکزی نیجریه (CBN) و SEC.

تأثیرات و چالش‌های آتی

تشدید اقدامات علیه ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های جدید برای صرافی‌های محلی و کاهش سلطه صرافی‌های بین‌المللی بر اقتصاد نیجریه شود. ناتانیل لوز، مدیرعامل Flincap، این روند را به نفع صرافی‌های محلی می‌داند و پیش‌بینی می‌کند که صرافی‌های منطقه‌ای در آفریقا در آینده تسلط بیشتری پیدا کنند.


منبع : Cryptonews