ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رکورد فعالیت سالیانه نهادی در بازار اتریوم پس از راه‌اندازی ETF

2024/07/26
22:33
25

اتریوم (ETH) پس از معرفی صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بازار، به بالاترین سطح سالیانه خود در معاملات بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار رسید. با این حال، در سه روز اول پس از راه‌اندازی ETF، حدود ۱۹۰ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج شد. عمده این خروجی‌ها به دلیل برداشت ۱.۱ میلیارد دلار از صندوق Grayscale ETHE است که به احتمال زیاد از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده با تخفیف و فروش آن با سود بوده است.

بازارهای ارز دیجیتال و سهام در پایان ژوئیه نوسانات زیادی را تجربه کردند و سودهای ماهانه را از بین بردند. اتریوم به دلیل تغییرات در احساسات کلان اقتصادی و برداشت سود از ETF، عملکرد ضعیفی داشته است. همچنین، تغییرات سیاسی نظیر کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات نیز بر احساسات بازار تاثیر گذاشته است.

با کاهش ارزش بازار اتریوم از بیش از ۵۰ درصد بیت‌کوین در سپتامبر ۲۰۲۲ به ۳۲ درصد کنونی، این امید که ETFها موجب پذیرش وال‌استریت شوند، به نظر نمی‌رسد تحقق یافته باشد. با این حال، ممکن است قضاوت زودهنگام درباره شکست ETFها باشد، چرا که ETFهای بیت‌کوین نیز پیش از مشاهده جریان‌های ورودی قابل توجه، خروج‌های اولیه را تجربه کرده بودند.


منبع : Cryptobriefing