ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فدرال رزرو اقدام اجرایی علیه سیلورگیت را متوقف کرد

2024/07/26
22:44
25

فدرال رزرو اعلام کرد که تمامی اقدامات اجرایی علیه بانک سیلورگیت و شرکت سیلورگیت کپیتال را متوقف کرده است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که سیلورگیت عملیات‌های بانکی خود را متوقف کرده، مشتریان را جبران خسارت کرده و فعالیت‌های بانکی را خاتمه داده است.

با این حال، مشکلات قانونی سیلورگیت به طور کامل حل نشده است. در حالی که فدرال رزرو از نظارت بر فرایند تصفیه دست برداشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همچنان شکایتی علیه سیلورگیت به دلیل همکاری احتمالی با تقلب FTX در دست بررسی دارد.

افت سیلورگیت از موقعیت برجسته خود از مارس ۲۰۲۳ آغاز شد، زمانی که بازار گسترده ارزهای دیجیتال تحت تأثیر سقوط FTX دچار بحران شد. در فوریه ۲۰۲۳، سهام سیلورگیت به دومین سهام پرپوشش وال استریت تبدیل شد و ارزش آن ۳۱٪ کاهش یافت. پس از آن، مدیرعامل آلن لین و سایر مدیران ارشد در اوت ۲۰۲۳ از شرکت جدا شدند.

SEC ادعا می‌کند که سیلورگیت با نظارت ناکافی بر تراکنش‌های نزدیک به ۱ تریلیون دلار و نادیده گرفتن تقریبا ۹ میلیارد دلار انتقال مشکوک از سوی entities FTX، سرمایه‌گذاران را فریب داده است. سیلورگیت به پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه با SEC توافق کرد، بدون اینکه به اتهامات اعتراف یا آنها را رد کند.

علاوه بر این، CFO آنتونیو مارتینو نیز به برنامه‌ای تقلبی برای فریب دادن سرمایه‌گذاران در مورد وضعیت مالی بحرانی بانک متهم شده است. این ادعاها همچنان مورد انکار قرار دارد و ممکن است به دادگاه کشیده شود.

در کانون این جنجال، شبکه SEN سیلورگیت قرار دارد که به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته بانک شناخته می‌شد و به گفته SEC، بدون نظارت کافی بر فعالیت‌های مشکوک، به مدت ۱۵ ماه قبل از نوامبر ۲۰۲۲ فعالیت کرده است. در حالی که فدرال رزرو پرونده سیلورگیت را بسته است، اقدامات SEC نشان می‌دهد که نظارت بر موسسات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد.


منبع : Cryptobriefing