ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مایکل سیلر خواستار مالکیت اکثریت بیت کوین توسط دولت آمریکا شد

2024/07/28
09:02
21

مایکل سیلر، مدیر اجرایی و هم‌بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی، که بزرگترین مالک سازمانی بیت کوین در جهان به شمار می‌رود، با دیدگاهی جسورانه، دولت آمریکا را ترغیب به تصاحب اکثر بیت کوین‌های موجود کرد.

سیلر در سخنرانی خود در رویداد بیت کوین ۲۰۲۴، ضمن ابراز خوش‌بینی شدید نسبت به آینده این ارز دیجیتال، اظهار داشت: «به جای آنکه مایکرواستراتژی لقب «بزرگترین نهنگ بیت کوین» را داشته باشد، بهتر است دولت آمریکا مالک اکثر بیت کوین‌های جهان شود.»

وی با پیش‌بینی‌ای جسورانه، اعلام کرد که ارزش کل بازار بیت کوین (Market Cap) تا سال ۲۰۲۴ به رقم شگفت‌انگیز ۲۸۰ تریلیون دلار خواهد رسید. این رقم، بیانگر رشدی بیش از ۲۰۰ برابری نسبت به ارزش فعلی این ارز دیجیتال است. سیلر پیش‌تر نیز با ابراز خوش‌بینی مفرط، پیش‌بینی کرده بود که ارزش کل بازار بیت کوین از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور کند، به این معنی که قیمت هر بیت کوین به ۵ میلیون دلار برسد.

برای تحقق سناریوی مالکیت اکثریت بیت کوین توسط دولت آمریکا، این نهاد باید بیش از ۱۰.۵ میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی ۷۱۱ میلیارد دلار با قیمت فعلی را در اختیار داشته باشد. با توجه به داده‌های موجود، در حال حاضر دولت آمریکا تنها مالک ۲۰۸,۸۹۸ بیت کوین به ارزش ۱۴ میلیارد دلار است که از طریق ضبط از مجرمین به دست آمده است.

این دیدگاه با رویکرد رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، همسو است. کندی این هفته اعلام کرد که مایل است دولت آمریکا همانند سهام خود در طلا، در بیت کوین نیز سرمایه‌گذاری کند. دولت فدرال با داشتن ۸,۱۳۴ تن طلا، بزرگترین ذخایر طلای جهان را به ارزش تقریبی ۶۱۵ میلیارد دلار در اختیار دارد.

ایده‌ی کندی بر این اساس استوار است که بیت کوین به عنوان بخشی از سبدی از دارایی‌های باثبات، به پشتوانه‌ی دلار آمریکا تبدیل شود. سیلر نیز با این ایده موافق است.

وی با اشاره به اهمیت اتخاذ رویکردهای اقتصادی منطقی برای حمایت از دلار گفت: «راهکار پشتیبانی از دلار با انجام اقدامات اقتصادی معقول و سنجیده امکان‌پذیر است.» او ساخت بندر شهر نیویورک را که عامل مهمی در رونق تجارت بین‌المللی آمریکا بود، به عنوان نمونه‌ای از چنین اقداماتی ذکر کرد.

سیلر در ادامه‌ی توضیحات خود تشبیهی جالب ارائه داد: «آینده‌ی کشور در فضای مجازی نهفته است و بیت کوین در واقع همان «منهتن مجازی» محسوب می‌شود. برای تقویت دلار، باید همانند خرید منهتن با تکه‌ای کاغذ و اشیاء بی‌ارزش در گذشته، اقدام به خرید بیت کوین در شرایط فعلی کرد، پیش از آنکه ارزش آن به صدها تریلیون دلار برسد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نیز اخیراً خود را به عنوان حامی ارزهای دیجیتال معرفی کرده و از تمایل خود برای حمایت از استخراج‌کنندگان بیت کوین در ایالات متحده سخن گفته است. هر دو نامزد (سیلر و ترامپ) در رویداد بیت کوین ۲۰۲۴ این هفته در نشویل حضور پیدا کردند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

موضع کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری، در قبال ارزهای دیجیتال نامشخص است. با وجود اعمال سخت‌گیری‌های دولت بایدن بر شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال در کشور، گزارش‌هایی مبنی بر برقراری ارتباط تیم هریس با متخصصان برجسته‌ی این حوزه از جمله مارک کوبان، میلیاردر کارآفرین، به گوش می‌رسد.

چنانچه هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قصد حمایت از دلار با استفاده از بیت کوین را داشته باشند، نخستین گام آن‌ها ایجاد یک ذخیره‌ی رسمی بیت کوین فدرال ایالات متحده است. این اقدام می‌تواند به مثابه‌ی نماد مشروعیت جدید دارایی‌های دیجیتال در نظر دولت تلقی شود. همچنین ممکن است منجر به تغییر برنامه‌ها و توقف فروش هر بخشی از ۱۴ میلیارد دلار بیت کوین مصادره‌شده‌ی دولت شود.


منبع : Decrypt