ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صندوق های ETF اسپات اتریوم: آغاز کند و خروج سرمایه سنگین

2024/07/28
15:31
24

پس از تصویب غیرمنتظره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ETFهای اسپات اتریوم به عنوان یکی از مهم‌ترین تحولات در حوزه ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفت. با این حال، عملکرد این محصولات سرمایه‌گذاری در هفته اول پس از عرضه، کمتر از حد انتظار بود.

خروج قابل توجه سرمایه از ETFهای اسپات اتریوم به رهبری گری‌اسکیل

ETFهای اسپات اتریوم که در تاریخ ۲۳ جولای عرضه شدند، در سه روز متوالی از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ جولای با خروج خالص سرمایه قابل توجهی مواجه شدند. در مجموع، این محصولات در هفته اول پس از عرضه، حدود ۳۴۱ میلیون دلار سرمایه از دست دادند.

بر اساس داده‌های SoSoValue، این ETFها با ورود خالص حدود ۱۰۶.۸ میلیون دلار در روز اول عرضه، شروع نسبتاً موفقی داشتند. با این حال، روند بازار به سرعت تغییر کرد و در روزهای بعدی، شاهد خروج‌های سنگین بودیم. به ویژه، ETF ETHE متعلق به گری‌اسکیل، بیشترین سهم را در خروج سرمایه داشت.

با وجود این، گری‌اسکیل همچنان بزرگترین سرمایه‌گذار در این حوزه است و از زمان عرضه ETFهای اسپات اتریوم، حدود ۱.۵۱ میلیارد دلار سرمایه به صندوق ETHE تزریق کرده است.

تأثیر محدود عرضه ETFها بر قیمت اتریوم

همزمان با عرضه ETFهای اسپات اتریوم، قیمت اتریوم نیز با کاهش مواجه شد. این رمز ارز در هفته گذشته بیش از ۷ درصد ارزش خود را از دست داد.

طبق تحلیل‌های CryptoQuant، تأثیر ورود سرمایه جدید از طریق ETFها بر قیمت اتریوم کمتر از بیت کوین است. این بدان معناست که هر دلار سرمایه‌گذاری جدید در بیت کوین، تأثیر بیشتری بر ارزش بازار این ارز دیجیتال دارد نسبت به اتریوم.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که اتریوم در سال ۲۰۲۴ تاکنون، نسبت به بیت کوین، ضریب تکثیر ارزش کمتری داشته است.


منبع : bitcoinist