ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

توقف فعالیت شبکه Casper پس از نقض امنیتی

2024/07/28
15:34
29

شبکه Casper، یک پلتفرم بلاک چین شناخته شده به دلیل رویکرد خود در زمینه برنامه‌های غیرمتمرکز، با نقض امنیتی مواجه شد که منجر به توقف موقت کلیه فعالیت‌ها برای رسیدگی و کنترل این مشکل شد.

تیم Casper Network پس از کشف این نقض، بلافاصله با اعتبارسنج‌ها همکاری کرد تا شبکه را متوقف کند. این اقدام برای کاهش تأثیر نقض امنیتی و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی انجام شد. توقف شبکه تضمین می‌کند که تراکنش‌ها تا رفع آسیب‌پذیری قابل پردازش نیستند.

تلاش‌ها برای حل مشکل

انجمن Casper، Casper Labs و جامعه اعتبارسنج‌ها برای حل این مشکل با هم همکاری می‌کنند. این تلاش مشترک شامل جمع‌آوری منابع و تخصص برای یافتن راه حل به طور موثر است.

بیانیه رسمی Casper Network نشان می‌دهد که نقض امنیتی مهار شده است. این تیم علت نقض را شناسایی کرده و در حال یافتن راه حل است. هدف این فرآیند بررسی و حل تمام جنبه‌های نقض و جلوگیری از حوادث آینده است.

در بلاک ۳،۳۲۹،۴۱۸، عصر ۱۴۵۴۴، اعتبارسنج‌ها تمام تراکنش‌ها از جمله انتقال، ضرب سکه و استیکینگ را متوقف کردند و در واقع فعالیت را منجمد کردند. طبق اطلاعیه‌ای در گروه تلگرام، یک گزارش پس از بررسی منتشر خواهد شد و هرگونه به‌روزرسانی کد بعدی در مخزن گیت‌هاب Casper در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نگرانی‌های امنیتی رمزنگاری

حادثه شبکه Casper نشان‌دهنده روند گسترده‌تر مسائل امنیتی در جامعه رمزنگاری است. به طور مشابه، WazirX، یک صرافی ارز دیجیتال معروف هندی، در ۱۸ جولای هک شد که منجر به معرفی یک برنامه جبران خسارت به کاربران شد.

شناسایی علت اصلی نقض توسط تیم Casper برخلاف WazirX است که پس از بررسی اولیه هک ۱۸ جولای، هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن ماشین‌های امضاکننده WazirX پیدا نکرد. در عوض، مظنون بود که نقض در سیستم ارائه دهنده کیف پول محاسبات چندجانبه Liminal ممکن است علت سوءاستفاده ۲۳۵ میلیون دلاری باشد.


منبع : Cointelegraph