ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

حمایت از بیت‌کوین با برکناری گنسلر و ایجاد ذخیره استراتژیک

2024/07/28
15:43
23

دونالد ترامپ در سخنرانی‌ای پرشور در کنفرانس Bitcoin 2024 در نشویل، برنامه‌های بزرگ خود را برای ارتقای بیت‌کوین و صنعت رمزارز اعلام کرد. ترامپ وعده داد که ایالات متحده را به مرکز جهانی رمزارز و قدرت برتر بیت‌کوین تبدیل خواهد کرد و در اولین روز ریاست‌جمهوری‌اش، گری گنسلر، رئیس SEC را برکنار خواهد کرد.

ترامپ با تأکید بر اینکه قوانین رمزارز باید توسط افرادی نوشته شود که به این صنعت علاقه‌مند هستند و نه کسانی که از آن متنفرند، قول داد که فعالیت‌های نظارتی را کاهش دهد و از “سرکوب” صنعت رمزارز پایان دهد. او همچنین از ایجاد یک شورای مشورتی رمزارز در دولت آینده و ممنوعیت ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو خبر داد.

ترامپ اعلام کرد که دولتش قصد دارد یک «ذخیره استراتژیک بیت‌کوین ملی» ایجاد کند و به ویژه از بیت‌کوین‌های موجود در وزارت دادگستری به میزان 210,000 BTC استفاده کند. او همچنین به طرفداران بیت‌کوین توصیه کرد که هرگز بیت‌کوین‌های خود را نفروشند و پیش‌بینی کرد که ارزش بیت‌کوین ممکن است روزی از بازار طلا پیشی بگیرد.

در این کنفرانس، سناتور سینتیا لمیس از وایومینگ نیز اعلام کرد که در حال تهیه لایحه‌ای برای ایجاد ذخیره‌ای از 1 میلیون BTC برای دولت است. همچنین، شرکت Cantor Fitzgerald از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک برنامه وام 2 میلیارد دلاری برای تأمین مالی بیت‌کوین خبر داد.

در عین حال، خبری از حضور کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، در این کنفرانس نبود، اما مارک کیوبان افشا کرد که دموکرات‌ها در حال مذاکره با افراد فعال در صنعت رمزارز برای تغییر رویکرد خود هستند. در این میان، ترامپ همچنان مورد حمایت بسیاری از فعالان صنعت رمزارز و معدن‌کاران بیت‌کوین است.


منبع : Cryptonews