ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

وکیل قانون‌گذار هنگ کنگ خواستار افزودن بیت‌کوین به ذخایر مالی شد

2024/07/29
13:12
27

جانی انگ، وکیل قانون‌گذار هنگ کنگ، پس از سخنرانی رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ، در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴، اعلام کرده است که قصد دارد گفتگوهایی درباره احتمال «افزودن بیت‌کوین به ذخایر مالی» در هنگ کنگ آغاز کند. انگ در پستی در X نوشت که «ارزش بررسی» وجود دارد تا بیت‌کوین به عنوان بخشی از ذخایر مالی رسمی منطقه در نظر گرفته شود. وی افزود که پذیرش جهانی بیت‌کوین در حال افزایش است و آن را به عنوان «طلای دیجیتال» می‌داند، بنابراین بررسی و تحقیق درباره گنجاندن آن در ذخایر مالی استراتژیک در آینده امکان‌پذیر است.

این اظهارات انگ پس از آن بیان شد که ترامپ در سخنرانی خود در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل، وعده داد که در صورت انتخاب، یک «ذخیره استراتژیک بیت‌کوین» ایجاد خواهد کرد. انگ همچنین اعلام کرد که قصد دارد امکان‌سنجی و فرصت‌های گنجاندن بیت‌کوین در ذخایر مالی را با ذینفعان مختلف در هنگ کنگ مورد بحث قرار دهد و به‌روز‌رسانی‌هایی ارائه دهد.

در حالی که سرزمین اصلی چین به طور گسترده‌ای علیه تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال محدودیت‌هایی را اعمال کرده، هنگ کنگ در سال گذشته به شرکت‌های رمزارز خوش‌آمد گفت و از ژوئن ۲۰۲۳، نظام مجوزدهی برای پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز را آغاز کرد. با این حال، دانکن چیو، دیگر وکیل قانون‌گذار هنگ کنگ، نسبت به قوانین «بسیار سختگیرانه» برای اخذ مجوز انتقاد کرده و اظهار داشته که این قوانین موجب دوری شرکت‌های بزرگ جهانی از ورود به هنگ کنگ شده است.


منبع : The block