ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چین باید استراتژی بیت کوین خود را بازنگری کند

2024/07/29
13:15
16

جاستین سان، بنیانگذار بلاکچین ترون، خواستار بازنگری رویکرد چین در قبال سیاست‌های بیت کوین شده است. این درخواست به ویژه در شرایطی مطرح می‌شود که ایالات متحده با حمایت علنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، از بیت کوین (BTC) و حوزه ارزهای دیجیتال، به سمت سیاست‌های مطلوب‌تری در این زمینه حرکت کرده است.

سان بر این باور است که تقویت و بهبود سیاست‌های بیت کوین در چین، می‌تواند منجر به یک رقابت سازنده بین دو ابرقدرت اقتصادی شود. این رقابت در توسعه و اجرای سیاست‌های بیت کوین، نهایتا به پیشرفت کل صنعت ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

سان در پست اخیر خود در پلتفرم X  چنین اظهار داشته است: «چین نیز باید گام‌های موثرتری بردارد. از زمانی که رئیس جمهور ترامپ از بیت کوین حمایت کرد، رویکردهای سیاستی آمریکا ملایم‌تر شده است. چین باید در این حوزه پیشرفت بیشتری کند. یک رقابت سازنده در زمینه سیاست‌های بیت کوین بین چین و آمریکا به نفع کل صنعت خواهد بود.»

سخنان سان پس از سخنرانی کلیدی اخیر دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل مطرح شد. نامزد جمهوری‌خواه در این سخنرانی قول داد در صورت انتخاب، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برکنار کند و ذخیره‌ای استراتژیک از بیت کوین ایجاد کند.

طبق داده‌های BitcoinTreasuries.net و Arkham Intelligence، چین و ایالات متحده هر دو مقادیر قابل توجهی بیت کوین در اختیار دارند. مجموع دارایی‌های بیت کوین این دو کشور بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد است. در حال حاضر، دولت ایالات متحده بیش از ۲۱۳ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۴.۸ میلیارد دلار در اختیار دارد.

با وجود این، رویکردهای نظارتی این دو کشور کاملاً متفاوت است. ایالات متحده با نفوذ ترامپ، در حال ارزیابی مجدد موضع خود در قبال بیت کوین است. در مقابل، چین از سال ۲۰۱۷ محدودیت‌های شدیدی را برای ارزهای دیجیتال اعمال کرده است.


منبع : Cryptobriefing