ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بررسی عملکرد اولین هفته ETFهای اسپات اتریوم

2024/07/30
09:33
24

در اولین هفته معاملات، ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده نتایج متضادی را ثبت کردند. در حالی که بیشتر ETFها شاهد ورود خالص سرمایه بودند، ETF تبدیل شده Grayscale با خروج خالص بزرگی مواجه شد. پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه مه، نه ETF جدید اتریوم از هشت ناشر مختلف در روز سه‌شنبه هفته گذشته راه‌اندازی شدند.

در چهار روز ابتدایی، ETF BlackRock با نام ETHA پیشتاز بود و 442 میلیون دلار ورود خالص سرمایه را جذب کرد. سایر ETFها مانند Bitwise’s ETHW و Fidelity’s FETH به ترتیب 265.9 میلیون و 219.4 میلیون دلار ورود خالص سرمایه داشتند. با این حال، ETF Grayscale با نام ETHE شاهد خروج خالص سرمایه بیش از 1.5 میلیارد دلار بود و مجموع خروج خالص سرمایه برای تمام ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده به 341.8 میلیون دلار رسید.

در مقایسه، ETFهای اسپات بیت‌کوین در چهار روز اول پس از راه‌اندازی، 1.26 میلیارد دلار ورود خالص سرمایه داشتند. بدون در نظر گرفتن ETHE، ETFهای اتریوم حدود 40 درصد از ورود خالص سرمایه‌ای که ETFهای بیت‌کوین پس از راه‌اندازی جذب کرده بودند، به میزان 1.17 میلیارد دلار، را به خود اختصاص دادند.

در همان مدت، ETFهای بیت‌کوین 49.4 میلیون دلار ورود خالص سرمایه داشتند، با ETF BlackRock با نام IBIT پیشرو. حجم معاملات ETFهای اسپات اتریوم در هفته اول به 4.05 میلیارد دلار رسید که 34 درصد از حجم معاملات 11.82 میلیارد دلاری ETFهای بیت‌کوین در همان دوره را تشکیل می‌دهد.

به‌طور کلی، ETFهای اسپات اتریوم به سرعت حجم معاملات ETFهای آتی اتریوم را تحت‌الشعاع قرار دادند و سهم بازار 99.3 درصدی را به خود اختصاص دادند. در سطح جهانی، محصولات سرمایه‌گذاری دیجیتال با ورود خالص 245 میلیون دلار مواجه بودند.

با توجه به خروج خالص بزرگ از ETF Grayscale و کاهش قیمت اتریوم، دارایی‌های تحت مدیریت این ETF به حدود 7.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه یابد، مگر آنکه شرایط تغییر کند.


منبع : The block