ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری 21Shares و Chainlink برای افزایش شفافیت ETF اتریوم با ادغام Proof of Reserve

2024/07/30
09:38
23

شرکت 21Shares US LLC، یکی از زیرمجموعه‌های 21Shares AG و بازیگر اصلی در محصولات قابل معامله در بورس رمزارز، با Chainlink، شبکه اوراکل غیرمتمرکز برجسته، برای ادغام سیستم Proof of Reserve (PoR) Chainlink همکاری کرده است. این ادغام به منظور افزایش شفافیت ذخایر اتریوم پشتیبان ETF اتریوم Core 21Shares (CETH) صورت گرفته است.

سیستم Proof of Reserve Chainlink به سرمایه‌گذاران CETH این امکان را می‌دهد تا به داده‌های لحظه‌ای در مورد ذخایر بیت‌کوین پایه دسترسی داشته و سوابق آن‌ها را پیگیری کنند، که به نوبه خود دقت ردیابی عملکرد اتریوم توسط ETF را تضمین می‌کند.

یوهان اید، رئیس بخش تجاری Chainlink Labs، در مورد این همکاری اظهار داشت: "ما از ادامه همکاری خود با 21Shares و دستیابی به یک دستاورد بزرگ در تاریخ صنعت‌مان از طریق ارتقاء شفافیت ETF اتریوم Core 21Shares با استفاده از Chainlink Proof of Reserve، بسیار خوشحالیم."

استفاده از PoR Chainlink داده‌های لحظه‌ای در مورد وضعیت ذخایر را از طریق یک فید ذخایر خارج از زنجیره از Coinbase به‌طور عمومی در دسترس قرار می‌دهد. این ویژگی نه تنها امنیت دارایی‌ها را تامین می‌کند بلکه به حفظ یکپارچگی دارایی و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران با حذف نقاط ضعف مرکزی در تحویل داده‌ها کمک می‌کند.

اوفلیا اسنایدر، بنیان‌گذار و رئیس 21Shares، تأثیر گسترده این ادغام را چنین توصیف کرد: "تایید ETF اتریوم اسپات در ایالات متحده به‌عنوان نشانه‌ای دیگر از پیشرفت و پذیرش جهانی رمزارزها به شمار می‌رود و ما را یک گام به مأموریت‌مان برای پل زدن بین مالی سنتی و مالی غیرمتمرکز نزدیک‌تر می‌کند."

این ادغام پس از آغاز معاملات ETF اتریوم اسپات 21Shares و سایر محصولات اتریوم در هفته گذشته انجام شده است. بر اساس گزارش Farside Investors، تا تاریخ 29 ژوئیه، صندوق 21Shares مبلغ 7.5 میلیون دلار ورود خالص سرمایه را جذب کرده است.

این اقدام به دنبال ادغام موفق Proof of Reserve Chainlink برای ETF بیت‌کوین ARK 21Shares در اوایل سال جاری و پس از راه‌اندازی این صندوق در ایالات متحده انجام شده است.

اسنایدر افزود: "Chainlink Proof of Reserve از زمان راه‌اندازی اولیه، به افزایش شفافیت ETF بیت‌کوین اسپات ما کمک کرده است، بنابراین تصمیم برای استفاده از خدمات تأیید ذخایر استاندارد صنعتی Chainlink برای ETF اتریوم اسپات ما، CETH، کاملاً منطقی بود."


منبع : The block