ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی Coinbase به عنوان نگهدارنده جدید ETF بیت‌کوین دیجیتال ایکس در استرالیا انتخاب شد

2024/07/30
10:07
25

در تاریخ 19 ژوئیه، شرکت دیجیتال ایکس اعلام کرد که صرافی رمزارز Coinbase به عنوان شریک نگهداری برای ETF بیت‌کوین جدید خود (BTXX) در استرالیا انتخاب شده است. این ETF با هدف بازتاب عملکرد بیت‌کوین از طریق نگهداری طولانی‌مدت بیت‌کوین طراحی شده و Coinbase به عنوان نگهدارنده آن، نقش مهمی در زیرساخت‌های جهانی ETFهای بیت‌کوین ایفا خواهد کرد.

ETF بیت‌کوین دیجیتال ایکس (BTXX) که در تاریخ 12 ژوئیه راه‌اندازی شد، پس از تأیید از بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) در تاریخ 9 ژوئیه به اجرا درآمد. این ETF به طور خاص به عنوان یک نگهدارنده غیر فعال بیت‌کوین عمل خواهد کرد و تنها برای تسهیل فرآیندهای برداشت و ایجاد سهم‌های بیت‌کوین اقدام به خرید و فروش می‌کند.

این انتخاب نشان‌دهنده افزایش نقش Coinbase در بازار جهانی ETFهای بیت‌کوین است. از ژانویه 2024 که ETFهای بیت‌کوین در ایالات متحده تأیید شدند، Coinbase به عنوان شریک و نگهدارنده برای ده ETF بیت‌کوین و هشت از نه ETF جدید اتریوم انتخاب شده است.

استرالیا به دلیل رشد قابل توجهی که در پذیرش و مالکیت رمزارزها داشته، به یک بازار مهم برای این نوع دارایی‌ها تبدیل شده است. نرخ مالکیت رمزارز در این کشور به 17% رسیده که بالاتر از میانگین جهانی 15% است. با این حال، محیط نظارتی برای رمزارزها در استرالیا همچنان چالش‌برانگیز باقی مانده و مشکلاتی مانند تعلیق سپرده‌ها و برداشت‌های دلاری در صرافی‌های رمزارز و بازرسی‌های نظارتی اخیر از جمله مسائل برجسته در این زمینه هستند.


منبع : Cryptonews