ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دنبال اصلاح شکایت علیه صرافی بایننس

2024/07/30
16:18
32

در تحولی قابل توجه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قصد دارد شکایت اولیه خود علیه صرافی ارز دیجیتال بایننس را اصلاح نماید. این اقدام ممکن است بر نیاز به صدور حکم دادگاه در مورد ماهیت اوراق بهادار بودن توکن‌هایی مانند سولانا (SOL) تأثیر بگذارد.

بر اساس گزارش وضعیت مشترکی که روز دوشنبه ارائه شد، SEC اعلام کرده است که به دنبال اصلاح شکایت خود علیه بایننس می‌باشد. در این گزارش آمده است: "کمیسیون بورس و اوراق بهادار به متهمین (بایننس) اطلاع داده است که قصد دارد جهت اصلاح شکایت خود، از جمله با توجه به «اوراق بهادار دارایی رمزنگاری شخص ثالث» که در مخالفت جامع SEC با لایحه رد دادخواست توسط بایننس تعریف شده است، درخواست اجازه کند. با این اقدام، در حال حاضر نیازی به صدور حکم دادگاه در مورد کفایت ادعاها درباره این توکن‌ها وجود نخواهد داشت."

پیش‌تر، SEC در ماه نوامبر با ثبت مخالفت جامع خود، ادعا کرده بود که اوراق بهادار دارایی رمزنگاری شخص ثالث از جمله SOL، ADA، MATIC، FIL، ATOM، SAND، MANA، ALGO، AXS و COTI به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های بایننس عرضه و فروخته شده‌اند. این کمیسیون استدلال می‌کرد که دارایی‌های یادشده معیار هاوی را که فروش اوراق بهادار را به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری تعریف می‌کند، برآورده می‌سازند.

با این حال، گزارش اخیر SEC حاکی از آن است که این نهاد نظارتی قصد دارد شکایت خود را به گونه‌ای اصلاح کند که در حال حاضر نیازی به صدور حکم دادگاه نباشد.

شایان ذکر است، این گزارش مشترک در پاسخ به دستور دادگاه در تاریخ ۹ ژوئیه ارائه شده است. بر اساس این دستور، SEC و بایننس ملزم به برگزاری جلسات مشترک و ارائه گزارشی مشترک تا تاریخ ۲۹ ژوئیه برای تعیین جدول زمانی پیشنهادی جهت ادامه رسیدگی‌ها شده بودند. طبق دستور دادگاه، این گزارش می‌بایست شامل ضرب‌الاجل‌های مربوط به هرگونه درخواست اصلاح شکایت باشد.

بایننس نیز در این گزارش مشترک اعلام کرده است که در جریان مشورت با SEC، این نهاد "برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد برای اصلاح شکایت درخواست اجازه کند." بایننس همچنین افزوده است: "پیشنهاد SEC حاکی از آن است که آنها قصد اصلاحاتی فراتر از ادعاهای مربوط به توکن‌های شخص ثالث دارند."

این تحول حقوقی نشان‌دهنده پیچیدگی‌های نظارتی رو به رشد در حوزه ارزهای دیجیتال است. اصلاح احتمالی شکایت می‌تواند ماهیت پرونده و جدول زمانی رسیدگی‌ها را به طور قابل توجهی تغییر دهد.


منبع : The block