ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پارلمان روسیه بررسی لایحه‌های کریپتو و قانون‌گذاری استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز می‌کند

2024/07/30
16:24
27

مجلس دومای روسیه قرار است روز سه‌شنبه، لایحه‌ای در خصوص ارزهای دیجیتال و قوانین جداگانه‌ای در زمینه استخراج کریپتو را در مراحل دوم و سوم بررسی کند. آناتولی آکساچوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، به بلومبرگ گفت که پیش‌بینی می‌شود این قوانین به سرعت از سوی سناتورها در شورای فدراسیون تصویب و توسط رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین امضا شده و از اول سپتامبر به مرحله اجرا درآید.

آکساچوف افزود که پیش‌تر نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه قانونی‌سازی ارزهای دیجیتال ممکن است برای توسعه بازار داخلی مشکلاتی ایجاد کند.

این حرکت روسیه برای تنظیم و قانونی‌سازی ارزهای دیجیتال در حالی است که کشور تحت فشارهای فزاینده‌ای از سوی تهدیدات ایالات متحده به تحریم‌های ثانویه علیه بانک‌های خارجی قرار دارد. در حال حاضر، استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها در روسیه ممنوع است، اما رئیس‌جمهور پوتین اخیراً دولت را به تنظیم این روش برای معاملات داخلی و بین‌المللی تشویق کرده است.

روسیه به‌طور خاص در حال بررسی برنامه‌های خود برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است و رئیس‌جمهور پوتین در ژوئیه گذشته قانونی را امضا کرد که به بانک روسیه اجازه می‌دهد به عنوان اپراتور پلتفرم روبل دیجیتال عمل کند.

همچنین، به‌تازگی گزارش‌هایی مبنی بر تغییر موضع روسیه در خصوص ممنوعیت صرافی‌های کریپتو منتشر شده و این کشور دیگر قصد ندارد از "چرخش" ارزهای دیجیتال در کشور جلوگیری کند.

شرکت‌های روسی در حوزه کالاها برای انجام تراکنش‌های مالی با شرکای چینی خود به استفاده از استیبل‌کوین‌ها روی آورده‌اند، و این کشور همچنین به پیشبرد برنامه‌های خود برای ارز دیجیتال بانک مرکزی ادامه می‌دهد.


منبع : Cryptonews