ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنرمندان از SEC شکایت کردند تا مرزهای صلاحیت نظارتی بر روی NFTها مشخص شود.

2024/07/31
07:41
23

در یک تحول حقوقی مهم، دو هنرمند، برایان فری و جاناتان مان ، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایت کرده‌اند تا روشن کنند که آیا این نهاد صلاحیت نظارت بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را دارد یا خیر.

این شکایت که به دادگاه منطقه‌ای شرقی لوئیزیانا ارائه شده، به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا هنرمندان باید آثار NFT خود را قبل از فروش عمومی با SEC ثبت کنند و آیا ملزم به افشای ریسک‌های مرتبط با خرید این آثار دیجیتال هستند یا خیر.

وکلا با مقایسه بلیط‌های کنسرت تیلور سویفت با NFTها، استدلال می‌کنند که اگرچه بلیط‌های کنسرت سویفت مشابه NFTها در بازار ثانویه فروخته می‌شوند، منطقی نیست که SEC آنها را به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کند. آنها همچنین از احتمال تجاوز نظارتی SEC انتقاد کرده و خواستار جلوگیری از اقدامات اجرایی غیرقانونی این نهاد علیه پروژه‌های NFT شدند.

این شکایت همچنین به پرونده‌های پیشین SEC اشاره دارد که در آنها، Impact Theory و Stoner Cats 2 LLC به دلیل عرضه NFTهای غیر ثبت شده مورد پیگرد قرار گرفتند. این پرونده‌ها به توافقات مالی ختم شد.

به گفته وکلا، رویکرد SEC تهدیدی برای آزادی‌های خلاقانه و ثبات مالی هنرمندان است که با فناوری‌های نوظهور آزمایش می‌کنند. آنها همچنین به مقایسه‌ای جالب با آثار تیلور سویفت پرداخته و نگرانی‌های خود را از احتمال طبقه‌بندی NFTها به‌عنوان اوراق بهادار ابراز کرده‌اند.

این شکایت واکنش‌های زیادی در جامعه Web3 به دنبال داشته است. کاترین میناریك، مدیر حقوقی Uniswap Labs، این رویکرد SEC را غیرقانونی و بی‌منطق توصیف کرده و تاکید کرد که هنرمندان باید از حقوق خود در برابر چنین نظارت‌هایی محافظت کنند. همچنین، انجمن بلاک‌چین از این شکایت حمایت کرده و اعلام کرده که انتظار نمی‌رود هنرمندان برای درک قوانین پیچیده اوراق بهادار هنگام فروش آثار خود، وکیل استخدام کنند.


منبع : Cryptonews