ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ارزش گذاری سهام خصوصی Circle تا 5.25 میلیارد دلار در بازار ثانویه

2024/07/31
07:52
21

بر اساس گزارش CoinDesk، سهام خصوصی شرکت مالی اینترنتی Circle در بازار ثانویه بین 5 تا 5.25 میلیارد دلار معامله می‌شود.CoinDesk  همچنین افزود که Circle به برخی از سهام خود اجازه داده است تنها در شرایط خاص و محدودی معامله شود. احتمالاً فروشندگان این سهام سرمایه‌گذاران اولیه یا کارمندان Circle هستند که قبل از عرضه عمومی شرکت، اقدام به نقد کردن گزینه‌های خود کرده‌اند.

Circle در ماه ژانویه فرم S-1 محرمانه‌ای را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرد تا خدمات سهام خود را عمومی کند.

تلاش قبلی Circle برای IPO

در جولای 2021، Circle اعلام کرد که قصد دارد با ادغام با Concord Acquisition Corp، یک شرکت خرید ویژه (SPAC)، در یک معامله به ارزش 4.5 میلیارد دلار، به بازار بورس وارد شود. دو ماه قبل از آن، این صادرکننده استیبل کوین، 440 میلیون دلار از شرکت خدمات مالی Fidelity، Valor Capital Group و صندوق سرمایه‌گذاری هجینگ انگلیسی مارشال وایس جذب کرده بود.

یک سال بعد، Circle قرارداد اولیه خود با Concord را فسخ کرد و شرایط جدیدی را با Concord امضا کرد. در فوریه 2022، ارزش گذاری Circle به 9 میلیارد دلار رسید.

تقریباً یک سال بعد، Circle دوباره قصد داشت به بازار بورس وارد شود و هدف آن عرضه عمومی در سال 2024 بود.

Circle صادرکننده USDC، یک استیبل کوین تثبیت شده بر دلار آمریکا است که طبق داشبورد داده‌های The Block، نزدیک به 21 درصد از کل عرضه استیبل کوین‌ها را در اختیار دارد. ارزش بازار این توکن 33.6 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 6.6 میلیارد دلار است.


منبع : The block