ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک انگلستان برنامه‌ای برای آزمایش CBDC عمده و دفتر کل دیجیتال معرفی کرد

2024/07/31
07:55
22

بانک انگلستان (BoE) از برنامه‌های خود برای انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌ها با فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی عمده (wCBDC) خبر داد. این ابتکار به منظور همگام شدن با تغییرات در زمینه پرداخت‌ها و ارزیابی مزایا و ریسک‌های توسعه فناوری‌های مالی صورت می‌گیرد.

بررسی wCBDC برای افزایش ثبات مالی

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، اهمیت آزمایش wCBDC را در مقاله‌ای که در ۳۰ ژوئیه منتشر شد، مورد تأکید قرار داد و گفت: "اعتماد به پول و پرداخت‌ها برای مسئولیت بانک در زمینه ثبات پولی و مالی بنیادی است. با ادامه نوآوری در این حوزه، نقش ما نیز باید برای حمایت از اقتصاد قوی و پویا انگلستان تکامل یابد."

این ابتکار بانک انگلستان را در کنار سایر بانک‌های مرکزی جهانی قرار می‌دهد که به بررسی پتانسیل‌های DLT و wCBDC پرداخته‌اند.

طرح‌های آزمایشی BoE و ورودی ذینفعان

آزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده wCBDC به بررسی موارد استفاده مختلف خواهند پرداخت. یکی از زمینه‌های تمرکز، سناریوهای "تحویل در مقابل پرداخت" (DvP) است که شامل تسویه معاملات برای انتشار اولیه اوراق قرضه و معاملات بازار ثانویه می‌شود.

این آزمایش‌ها همچنین معاملات اوراق بهادار دیجیتال، به‌ویژه آن‌هایی که در آن‌ها کاربران نهایی پرداخت‌های سپرده توکن‌شده انجام می‌دهند، را بررسی خواهند کرد. بر اساس آزمایش‌های همزمان‌سازی از پروژه Meridian FX، آزمایش‌ها همچنین سناریوهای "پرداخت در مقابل پرداخت" (PvP) و کاربردهای بالقوه wCBDC را بررسی خواهند کرد.

همچنین، تعامل‌پذیری، به ویژه برای پرداخت‌های بین‌مرزی، یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی خواهد بود. این آزمایش‌ها با ابتکارات جهانی، از جمله پروژه Agora بانک تسویه بین‌المللی (BIS)، هماهنگ خواهند شد.

برای حفظ ثبات سیستم پولی، بانک انگلستان در حال همکاری با وزارت دارایی و نهاد رفتار مالی برای حفظ قابلیت تعویض همه اشکال پول، حتی با معرفی استیبل‌کوین‌ها است. بانک انگلستان همچنین به‌دنبال دریافت نظرات ذینفعان در مورد موارد استفاده بالقوه این فناوری‌های تحول‌آفرین است.


منبع : Cryptonews