ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شروع تأیید هویت Worldcoin با Orb در اتریش، افزایش دسترسی به تکنولوژی اسکن چشم در اروپا

2024/07/31
14:37
22

بنیاد Worldcoin روز چهارشنبه از راه‌اندازی تأیید هویت World ID با استفاده از orbها در اتریش خبر داد که به افزایش دسترسی به تکنولوژی «اثبات انسان بودن» این پروژه در اروپا کمک می‌کند. این orbهای اسکن چشم در چندین مکان در پایتخت اتریش، وین، در دسترس هستند و به افراد بالای 18 سال امکان می‌دهند که با تأیید World ID خود به شبکه Worldcoin بپیوندند.

پروژه Worldcoin هدفش این است که آینده اینترنت را با تفکیک بین انسان‌ها و عوامل غیرانسانی تضمین کند و به کسانی که از طریق اسکن عنبیه خود انسان بودنشان را ثابت می‌کنند، توکن‌های WLD اهدا کند.

اتریش به جمع کشورهای همسایه مانند آلمان پیوسته که orbهای Worldcoin را پذیرش کرده‌اند. با این حال، پروژه Worldcoin با برخی از مقامات نظارتی در اروپا مشکل داشته است. اسپانیا اخیراً ممنوعیت خود را برای Worldcoin تا پایان سال تمدید کرد و پرتغال نیز در ماه مارس دستور توقف جمع‌آوری داده‌های بیومتریک را صادر کرد.

در واکنش به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها، Worldcoin اخیراً اقداماتی برای تضمین محافظت از داده‌های بیومتریک کاربران انجام داده است. این پروژه در مارس «Custody شخصی» را معرفی کرد که به کاربران جدید امکان درخواست ذخیره و رمزگذاری داده‌های بیومتریک را نمی‌دهد و به کاربران قبلی این امکان را می‌دهد که درخواست حذف کد عددی عنبیه خود را کنند.

علاوه بر این، بنیاد Worldcoin اوایل ماه جاری پیش‌نمایش شبکه لایه 2 خود، World Chain، را منتشر کرد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد قبل از راه‌اندازی نهایی، شبکه را آزمایش و بازخورد دهند. World Chain با استفاده از Ethereum در شبکه Superchain لایه 2 تأمین امنیت می‌شود.


منبع : The block