ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

الکسیر از «دلار مصنوعی کاملاً غیرمتمرکز» جدیدی به نام deUSD رونمایی کرد

2024/08/01
09:01
44

الکسیر، پروژه‌ای در حوزه بلاک‌چین که بر تأمین نقدینگی برای صرافی‌های غیرمتمرکز تمرکز دارد، از دارایی دلار مصنوعی جدیدی به نام deUSD رونمایی کرده است که قصد دارد با استیبل‌کوین USDe اتنا رقابت کند.

استیبل‌کوین USDe اتنا، که به عنوان «دلار مصنوعی» نیز شناخته می‌شود، از طریق مکانیزم‌های آربیتراژ و معاملات نقدی با بازدهی ثابت، ارزش خود را حفظ می‌کند و به طور کامل با دارایی‌های رمزارزی پشتیبانی می‌شود. این استیبل‌کوین به رغم فعالیت در اکوسیستم دیفای، تعاملاتی با صرافی‌های متمرکز و نهادهای نگهدارنده دارد.

deUSD الکسیر نیز به طور کامل با استفاده از stETH به عنوان وثیقه برای کوتاه‌مدت کردن اتریوم در موقعیت خنثی دلتا، پشتیبانی می‌شود. کاربران deUSD می‌توانند علاوه بر بازده پایه، از طریق مشوق‌های صرافی برای تأمین نقدینگی، بازده اضافی دریافت کنند.

الکسیر مدعی است که deUSD یک جایگزین «کاملاً غیرمتمرکز» و بدون نگهدارنده و درون‌زنجیره‌ای برای USDe ارائه می‌دهد، با شواهد اجرایی قابل تأیید، کد منبع باز و نقدینگی، بدون اتکا به طرف‌های متمرکز. این پروژه می‌گوید که deUSD دارای مزایای دیگری نیز نسبت به USDe است، از جمله توانایی حفظ ثبات در شرایط تأمین مالی منفی شدید.

الکسیر اعلام کرده است که برای پشتیبانی از توکن جدید خود، نقدینگی 1 میلیارد دلاری را تأمین کرده و از پلتفرم‌های دیفای مانند Pendle که در حال توکنیزه کردن و ایجاد بازار برای ابتکار Apothecary الکسیر است، حمایت می‌کند. از مارس گذشته، این پروژه بیش از 300 میلیون دلار ارزش قفل شده جمع‌آوری کرده و در آستانه راه‌اندازی شبکه اصلی خود در سپتامبر قرار دارد.

الکسیر همچنین از زمان افتتاح برنامه Apothecary، تأمین نقدینگی از طریق توکن‌های eXETH برای صرافی‌های غیرمتمرکز را آغاز کرده و با برخی از این صرافی‌ها برای تبدیل حدود 70,000 اتریوم استیک‌شده خود به پشتیبانی از استیبل‌کوین جدیدش همکاری کرده است.

در همین حال، الکسیر با اعلام تکمیل دور تأمین مالی سری B به ارزش 8 میلیون دلار، که توسط Mysten Labs و Maelstrom هدایت شد، ارزش خود را به 800 میلیون دلار رسانده و به وضعیت «یونیکورن» نزدیک شده است.


منبع : The block