ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت A16z رهبری دور تأمین مالی سری A به ارزش ۹ میلیون دلار برای پروژه Daylight را بر عهده گرفت

2024/08/01
09:08
35

پروژه Daylight، که به ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز برای زیرساخت‌های فیزیکی (DePIN) و تمرکز بر توزیع انرژی می‌پردازد، توانسته است در دور تأمین مالی سری A مبلغ ۹ میلیون دلار جذب کند. این دور تأمین مالی توسط A16z Crypto هدایت شد و سایر سرمایه‌گذاران شامل Framework Ventures، Lattice Fund، Escape Velocity و Lerer Hippeau بودند.

این استارتاپ در مدت ۱۰ روز در ماه آوریل فرآیند تأمین مالی را آغاز و به پایان رساند. Daylight تا کنون ۱۳ میلیون دلار جذب کرده و پیش از این ۴ میلیون دلار در دور تأمین مالی اولیه در تابستان ۲۰۲۲ جمع‌آوری کرده بود.

Daylight در سال ۲۰۲۲ توسط جیسون بادیو، ادیت پاتل و اوان کارون تأسیس شد و به ساخت پروتکلی غیرمتمرکز برای اتصال دستگاه‌های انرژی، مانند ترموستات‌ها، باتری‌ها، خودروهای الکتریکی و مبدل‌های خورشیدی به اپلیکیشن خود می‌پردازد. کاربران می‌توانند از طریق این پروتکل، ظرفیت انرژی را به شرکت‌های انرژی ارائه دهند و از امتیازاتی به شکل پاداش بهره‌مند شوند.

پروتکل Daylight در شبکه لایه ۲ اتریوم Base که توسط Coinbase پرورش یافته است، در حال ساخت است و امروز در مرحله تست‌نت قرار دارد. مدل کسب‌وکار Daylight شامل فروش داده‌های انرژی و ظرفیت انرژی به مشتریان داخلی و خارجی است.

به گفته Daylight، پروتکل این شرکت به دنبال تحول در صنعت انرژی ایالات متحده است که به‌عنوان یک مجموعه انحصاری و به شدت مقرراتی شناخته می‌شود.


منبع : The block