ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کریپتو دات کام، برترین صرافی حامی دلار در حجم معاملات اسپات ارزهای دیجیتال در جولای 2024

2024/08/02
10:05
27

داده‌های داشبورد  The Block نشان می‌دهد که کریپتو دات کام با تصاحب سهم بازار 38.5 درصدی، مقام نخست را در میان صرافی‌های حامی دلار برای حجم معاملات اسپات ارزهای دیجیتال در ماه جولای به خود اختصاص داد. این اولین باری است که کریپتو دات کام پس از گذشت بیش از دو سال، پیشتاز این رقابت شده است. کوین بیس با سهم بازار 35.8 درصد، در جایگاه دوم قرار گرفت.

جوزپه جولیانی، مدیرعامل صرافی کریپتو دات کام، در گفتگو با  The Block، افزایش سهم بازار را به جذب مشتریان جدید نسبت داد. وی اعلام کرد که این صرافی در 18 ماه گذشته شاهد رشد تدریجی سهم بازار بوده است. جذب نهادهای بزرگ و معامله‌گران خرده‌فروش حرفه‌ای به عنوان محرک اصلی این رشد عنوان شده است.

آخرین پیشتازی کریپتو دات کام در حوزه حجم معاملات اسپات به آوریل 2022 بازمی‌گردد. طبق داده‌های  The Block، این صرافی در آن ماه با سهم بازار 27 درصدی، به سختی از کوین بیس عبور کرده بود.

آیا این یک الگوی گسترده‌تر است؟

تحقیقات اخیر  The Block نشان می‌دهد که بازگشت کریپتو دات کام به صدر جدول "می‌تواند نشانه‌ای از یک الگوی گسترده‌تر برای بازگشت سرمایه‌گذاران خرد به حوزه ارزهای دیجیتال یا تغییر ترجیحات آنها نسبت به صرافی‌های مختلف باشد." تحلیلگران این تحقیق همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که رشد کریپتو دات کام "ممکن است به بهای صرافی‌های کوچک‌تر مستقر در ایالات متحده باشد."

استیون ژنگ، مدیر تحقیقات  The Block، بر نقش مؤثر فعالیت‌های بازاریابی کریپتو دات کام در این پیشرفت تاکید کرد. وی به مواردی همچون تبدیل شدن به اولین تبلیغ‌کننده ارزهای دیجیتال در پلتفرم اسفر و خرید حق نامگذاری استادیوم ورزشی اشاره کرد.

سالن کریپتو دات کام در لس آنجلس میزبان بازی‌های خانگی تیم‌های ورزشی حرفه‌ای محلی، از جمله لیکرز لس آنجلس (NBA) است. همچنین، در ماه آوریل، امینم، خواننده رپ مشهور، به جدیدترین چهره‌ی تبلیغاتی کریپتو دات کام تبدیل شد.

حمایت نهادی

کریپتو دات کام، همانند سایر بازیگران صنعت ارزهای دیجیتال از جمله کوین بیس و کراکن، از عرضه اولیه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین و اتریوم در ایالات متحده بهره‌مند شد.

جولیانی در ادامه‌ی گفتگو با  The Block اظهار داشت: "در این دوره شاهد علاقه‌ی قابل توجه و ورود جریان قابل ملاحظه‌ای از سرمایه از سوی نهادهای سنتی‌تر، به ویژه پس از تایید ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در ایالات متحده بوده‌ایم."

بر اساس داشبورد داده‌های  The Block، کریپتو دات کام در حجم معاملات مشتریان مستقر در آمریکای شمالی نیز از سایر صرافی‌ها پیشی گرفت. کریپتو دات کام با ثبت حجم معاملاتی به ارزش کل 68.9 میلیارد دلار در ماه جولای، نسبت به رقم 2.5 میلیارد دلار ثبت شده در جولای 2023، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.


منبع : The block