ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دادگاه تجدید نظر مونته‌نگرو تصمیم به استرداد دو کوان به کره‌جنوبی گرفت

2024/08/02
10:09
26

دادگاه تجدید نظر مونته‌نگرو درخواست ایالات متحده برای استرداد دو کوان، مدیر عامل پیشین Terraform Labs، را رد کرده و تصمیم به ارسال او به کره‌جنوبی گرفته است.

طبق بیانیه‌ای که دادگاه تجدید نظر روز پنج‌شنبه منتشر کرد، تصمیم دادگاه عالی پودگوریتسا که در اواخر ژوئن اتخاذ شده بود، تایید شد. وکلای کوان و مقامات قضائی ماه‌ها بر سر مکان استرداد وی بحث کرده‌اند. کوان و وکلایش تمایل داشتند که او به کره‌جنوبی بازگردانده شود، جایی که حداکثر مجازات برای مجرمان مالی معمولاً بین ۳۰ تا ۴۰ سال است. در مقابل، ایالات متحده پیروی از اصولی دارد که اجازه می‌دهد دادگاه مجازات‌های متوالی برای هر جرم تعیین کند.

دو کوان در مارس ۲۰۲۳ در مونته‌نگرو به دلیل استفاده از گذرنامه جعلی در تلاش برای سوار شدن به پروازی به دبی با مدارک سفر جعلی کوستا ریکا، بازداشت شد.

ایالات متحده و کره‌جنوبی هر دو به دنبال محاکمه کوان هستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در فوریه ۲۰۲۳ علیه Terraform و دو کوان به دلیل سقوط استیبل‌کوین الگوریتمی Terra USD (UST) که یک سال پیش به ارزش ۴۰ میلیارد دلار آسیب رسانده بود، شکایت کرد. Terraform و دو کوان در ماه مه توافقی به مبلغ ۴.۴۷ میلیارد دلار با SEC به امضاء رساندند. این توافق شامل پرداخت ۳.۵۸ میلیارد دلار به عنوان بازپرداخت و ۴۲۰ میلیون دلار جریمه مدنی است و همچنین مانع از آن می‌شود که دو کوان به عنوان مدیر یا افسر در هر شرکت عمومی فعالیت کند.


منبع : The block