ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بلاک‌چین Base کوین‌بیس ابزار هویت زنجیره‌ای سفارشی را معرفی کرد

2024/08/02
10:11
25

تیم پشت بلاک‌چین Base که توسط کوین‌بیس راه‌اندازی شده است، از محصول جدیدی به نام Basenames رونمایی کرد که راهی تازه برای خوانا کردن آدرس‌های بلاک‌چین به صورت الفبایی و عددی است. این ابزار از سرویس نام اتریوم (ENS) استفاده می‌کند که آدرس‌های .eth مانند vitalik.eth را ارائه می‌دهد.

توماس ویرا، رئیس محصول Base، در نشست BaseCamp کوین‌بیس گفت: «دیدگاه ما برای Base Names این است که این ابزار پیوندی خواهد بود که به سازندگان اجازه می‌دهد با یکدیگر و با مردم بیشتر ارتباط برقرار کنند.»

کاربران می‌توانند با اتصال کیف‌پول‌های مختلف مانند MetaMask، Rainbow و Coinbase Wallet، نام‌هایی را ثبت کنند. همچنین، وب‌سایتی برای جستجو و تعامل با سایر آدرس‌های Basename و امکان شخصی‌سازی پروفایل‌ها با اضافه کردن بیوگرافی، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و مهارت‌های مربوطه وجود دارد.

در اصل، Basenames به عنوان نوعی رزومه زنجیره‌ای عمل خواهد کرد که مهارت‌های اثبات‌شده افراد را با «مدارک معتبر زنجیره‌ای» پشتیبانی می‌کند. این شامل مدارک و داده‌های بلاک‌چین است که می‌تواند یک «پروفایل جامع و متحد سازنده» ایجاد کند.

ویرا همچنین افزود که ابزار جدید مانند دیگر سیستم‌های نام زنجیره‌ای، ارسال پرداخت‌ها را آسان‌تر کرده و اشتباهات رایج مانند تعامل با آدرس اشتباه را کاهش می‌دهد. Basenames مشابه آدرس‌های .eth ENS خواهد بود اما شامل پسوند دامنه خاص Base خواهد بود، به شکل base.eth.

این محصول ابتدا به شرکت‌کنندگان BaseCamp ارائه می‌شود و طی چند هفته آینده به عموم منتشر خواهد شد.


منبع : The block