ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دستگاه اجرای هند به پرونده کلاهبرداری رمزارزی در Ladakh رسیدگی کرد

2024/08/03
08:32
24

دستگاه اجرای هند (ED) روز جمعه، به جستجوی شش مکان پرداخت و به بررسی یک پرونده پولشویی مرتبط با حلقه کلاهبرداری رمزارزی به نام Emollient Coin پرداخت. این تحقیقات اولین بار در قلمرو اتحادیه Ladakh و برخی ایالت‌های دیگر از جمله Jammu و Kashmir و Haryana صورت گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، تحقیقات نشان داد که بیش از 2,500 سرمایه‌گذار بیش از 876,430 دلار در این کسب‌وکار کلاهبرداری رمزارزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شرکت Emollient Coin Limited به سرمایه‌گذاران پولی بازنگرداند و متهم AR Mir از وجوه به دست آمده برای خرید املاک در Jammu استفاده کرد و سپس شرکت را منحل کرد.

این پرونده از یک گزارش اولیه (FIR) در مارس 2020 در شهر Leh آغاز شد و به دنبال چندین شکایت دیگر علیه دو متهم به نام‌های Mir و Ajay Kumar Choudhary بود. Emollient Coin که در سال 2017 تأسیس شده بود و دفتر ثبت شده‌ای در لندن داشت، در نهایت به دلیل شکایات متعدد، دفترش توسط مقامات محلی مهر و موم شد.

Emollient Coin به عنوان یک پلتفرم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز معرفی شده بود و برای خرید و اجاره فضای ذخیره‌سازی از توکن‌های خود استفاده می‌کرد. متهمان با وعده سود 40 درصدی و دوره قفل 10 ماهه، سرمایه‌گذاران را فریب دادند و همچنین کمیسیون 7 درصدی برای ارجاع‌ها پیشنهاد می‌دادند.

هند اخیراً شاهد حمله بزرگ به صرافی رمزارزی WazirX بوده که منجر به خالی شدن 234 میلیون دلار شد و این صرافی به دنبال کمک Binance برای جبران خسارت به مشتریان affected است.


منبع : Cryptonews