ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مورگان استنلی به مشاوران سرمایه‌گذاری اجازه عرضه ETF بیت کوین را می‌دهد

2024/08/03
09:12
37

مورگان استنلی اعلام کرده است که به زودی به مشاوران مالی خود اجازه خواهد داد تا صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین را به برخی از مشتریان خود ارائه دهند. این اقدام، نخستین گام یک بانک بزرگ وال استریت در این زمینه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش CNBC، از ۷ اوت، Morgan Stanley به مشاوران مالی خود این امکان را می‌دهد که مشتریان واجد شرایط را برای خرید سهام دو صندوق بیت‌کوین، شامل iShares Bitcoin Trust از BlackRock و Wise Origin Bitcoin Fund از Fidelity، دعوت کنند.

این تصمیم به دلیل درخواست‌های مشتریان اتخاذ شده و تنها مشتریانی که دارایی خالص آنها حداقل ۱.۵ میلیون دلار است و تمایل به سرمایه‌گذاری‌های سفته‌بازانه دارند، می‌توانند این محصولات را خریداری کنند. سرمایه‌گذاری در این دو ETF بیت‌کوین محدود به حساب‌های کارگزاری مشمول مالیات است و برای حساب‌های بازنشستگی قابل دسترس نیست.

مورگان استنلی با نظارت بر میزان سرمایه‌گذاری مشتریان در دارایی‌های رمزنگاری شده، از تمرکز بیش از حد بر این کلاس دارایی جلوگیری خواهد کرد. این بانک سرمایه‌گذاری همچنین روند توسعه ETFهای اتریوم را تحت نظر دارد اما هنوز تصمیم قطعی در خصوص عرضه این محصولات اتخاذ نکرده است.


منبع : The block