ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فانتوم با تغییر نام به Sonic Labs، بر روی بلاکچین پرسرعت جدید تمرکز می‌کند

2024/08/03
09:17
57

فانتوم، یکی از پروژه‌های شناخته شده در حوزه بلاکچین، با تغییر نام به Sonic Labs وارد مرحله جدیدی شده است. این تغییر نام، همزمان با معرفی بلاکچین لایه یک جدیدی به نام Sonic همراه شده که با بهره‌گیری از یک پل لایه دو، به شبکه اتریوم متصل می‌شود.

طبق اعلام رسمی پروژه، این تغییر نام از اول آگوست ۲۰۲۴ اجرایی شده است. پیش از این، شرکت با نام فانوم فاندیشن شناخته می‌شد و زنجیره بلاکچینی آن نیز فانوم نام داشت.

هدف اصلی از این تغییر نام و راه‌اندازی بلاکچین جدید، رفع چالش‌های موجود در شبکه اپرای فانوم، از جمله کاهش تراکم شبکه و بهبود تجربه کاربری برای کاربران است. بلاکچین Sonic با هدف پردازش حجم بسیار بالایی از تراکنش‌ها در هر ثانیه و پشتیبانی از یک مکانیزم همگام‌سازی مشترک برای زنجیره‌های لایه یک و لایه دو طراحی شده است. این پلتفرم قادر خواهد بود روزانه بیش از ۱۸۰ میلیون تراکنش را پردازش کند.

Sonic Labs، بلاکچین Sonic را به عنوان سریع‌ترین ماشین مجازی اتریوم (EVM) و یک پلتفرم لایه یک با اتصال امن به شبکه اتریوم معرفی کرده است. این پروتکل شامل یک برنامه تشویقی قدرتمند برای پردازش بیش از ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه است.

پروژه‌های غیرمتمرکز متعددی مانند Equalizer، یک پروتکل بازدهی، اعلام کرده‌اند که از همان ابتدا در بلاکچین Sonic فعالیت خواهند کرد.

بلاکچین Sonic قرار است در ماه‌های نوامبر یا دسامبر سال جاری راه‌اندازی شود و توکن جدیدی به نام S را معرفی خواهد کرد. این توکن نقش مهمی در اکوسیستم Sonic ایفا خواهد کرد و از طریق مکانیسم‌هایی مانند ایر دراپ، استیکینگ ساده، برنامه‌های تشویقی و سایر استراتژی‌ها توزیع خواهد شد.

دارندگان توکن FTM امکان تبدیل توکن‌های خود به توکن S با نرخ یک به یک را خواهند داشت. این فرآیند مهاجرت برای اطمینان از انتقال روان کاربران فعلی فانوم به شبکه جدید طراحی شده است.

لازم به ذکر است که Sonic جایگزینی برای فانوم نیست، بلکه گسترش و بهبودی برای اکوسیستم فانوم به شمار می‌رود. هر دو شبکه به صورت همزمان فعالیت خواهند کرد و Sonic قابلیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را به اکوسیستم اضافه خواهد کرد.


منبع : Cryptoslate