ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

معرفی حساب‌های سودده دلاری و بیت‌کوینی توسط بانک زاپو برای کاربران بریتانیایی

2024/08/06
10:11
18

بانک زاپو به‌عنوان نخستین بانک دارای مجوز در بریتانیا، حساب‌های دلاری و بیت‌کوینی با قابلیت دریافت سود را به کاربران این کشور ارائه می‌دهد. این اقدام بخشی از گسترش بانک به بریتانیا است که به‌دنبال موفقیت در انتقال مجوز بانکی خود به این کشور صورت گرفته است.

بانک زاپو، که تحت نظارت جبل‌الطارق فعالیت می‌کند و در زمینه بانکداری دیجیتال و رمزارزها تخصص دارد، حالا به کاربران این امکان را می‌دهد که تا مبلغ ۱ میلیون پوند را مستقیماً به کیف پول‌ها و حساب‌های بانکی مستقر در بریتانیا ارسال کنند. خدمات این بانک به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس است.

شیاموس روکّا، مدیرعامل بانک زاپو، اظهار داشت: «ما افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم مجوز بانکی خود را به بریتانیا منتقل کنیم.» بانک زاپو که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است، از خدمات کیف پول بیت‌کوین به یک بانک دیجیتال کامل و نگهدارنده خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) تبدیل شده است. این بانک، سپرده‌های دلاری را تا معادل ۱۰۰,۰۰۰ یورو تضمین می‌کند و سطح امنیتی مشابه بانک‌های سنتی را فراهم می‌آورد.

یکی از ویژگی‌های برجسته ارائه‌های بانک زاپو، حساب بیت‌کوینی است که بدون نیاز به استیکینگ، قرض‌دهی یا قفل‌کردن دارایی، ۱٪ سود ارائه می‌دهد. اعضا می‌توانند از طریق یک کارت دبیت جهانی، بیت‌کوین خود را استفاده کنند، در سهام S&P 500 سرمایه‌گذاری کنند یا برخی از رمزارزها را خریداری کنند. علاوه بر این، بانک از زیرساخت‌های پرداخت استیبل‌کوین‌ها با حساب‌های دلاری استفاده می‌کند و پل ارتباطی مؤثری بین بانکداری سنتی و خدمات دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند.


منبع : Cryptonews