ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

موفقیت Aave در شرایط نوسانی بازار با درآمد ۶ میلیون دلاری

2024/08/06
10:18
22

در حالی که بازارهای مالی با نوسانات شدید مواجه هستند، پلتفرم پیشرو در حوزه دیفای، Aave Protocol، موفق به کسب بیش از ۶ میلیون دلار درآمد در این دوره پرالتهاب شده است. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که Aave از لیکوئیدیتی ۷.۴ میلیون دلار اتر بسته‌بندی شده (WETH) مبلغ ۸۰۲,۰۰۰ دلار کسب کرده است، که نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های لیکوئیدیتی در این پلتفرم است. به‌طور کلی، Aave V3 با لیکوئیدیتی ۲۳۳ میلیون دلار، بالاترین رقم تک‌روزه خود را تجربه کرده است.

بنیان‌گذار Aave، استانی کوله‌چوف، اظهار داشت که پروتکل توانسته است در شرایط سخت بازار، در ۱۴ بازار فعال در لایه‌های مختلف، ۲۱ میلیارد دلار ارزش را تأمین کند و به‌واسطه لیکوئیدیتی‌های غیرمتمرکز، ۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. کوله‌چوف بر اهمیت ساخت و ساز در حوزه دیفای تأکید کرده و گفته است که درآمد از این لیکوئیدیتی‌ها نشان‌دهنده تاب‌آوری پروتکل است.

مارک زلر، بنیان‌گذار Aave Chain، این اظهارات را تأیید کرده و اشاره کرده است که پلتفرم در شرایط بحرانی بازار، به خوبی عمل کرده است. وی نوشت: «پروتکل Aave همچنان قوی است، بدهی‌های بد وجود ندارد، رکورد درآمد و رأی‌گیری برای تغییر کارمزد تأیید شده است.»

طبق داده‌های DeFillama، Aave بزرگ‌ترین پلتفرم قرض‌دهی ارزهای دیجیتال در صنعت است که عمدتاً بر پایه شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این پلتفرم به حدود ۹.۸ میلیارد دلار رسیده است.

عملکرد قوی Aave در روزهای اخیر، علی‌رغم نوسانات بازار، نشان‌دهنده روند مثبت در بخش دیفای است. محقق دیفای، ایگناس، به عملکرد خوب پروتکل‌های کلیدی دیفای در این بازار پر نوسان اشاره کرده و افزود که هیچ افزایش قابل توجهی در صف‌های برداشت stETH و تغییرات جزئی در دارایی‌های استیکینگ مایع مشاهده نشده است. او همچنین خاطرنشان کرد که هزینه‌های گاز ETH به ۳۷۰ gwei افزایش یافته بود، اما اکنون به حدود ۲۰ gwei پایدار شده است و ریسک‌های لیکوئیدیتی قابل توجهی برای دیفای وجود ندارد مگر آنکه ETH به ۱,۷۷۱ دلار یا WBTC به ۳۱,۰۰۰ دلار کاهش یابد.


منبع : Cryptoslate