ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیش‌بینی ۱.۴ میلیون دلاری در Polymarket درباره کاهش نرخ بهره فدرال پس از سقوط بازار

2024/08/06
10:21
18

پلتفرم پیش‌بینی غیرمتمرکز Polymarket با شرط‌بندی نزدیک به ۱.۴۴ میلیون دلار بر این باور است که فدرال رزرو تا سپتامبر ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این شرط‌بندی در کنار پیش‌بینی‌های دیگر قرار دارد که کاربران Polymarket به رفتار فدرال رزرو در دوران نزولی بازار می‌پردازند.

شرط ۱.۴۴ میلیون دلاری بخشی از پیش‌بینی‌هایی است که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به میزان بیش از ۵۰ واحد پایه (bps) را 58% برآورد می‌کند. همچنین احتمال کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای نرخ بهره نیز ۴۰٪ تخمین زده شده است. کاربران برای پیش‌بینی اول ۶۸۷,۳۴۳ دلار و برای پیش‌بینی دوم ۳۱۳,۲۲۴ دلار شرط بسته‌اند.

در بازارهای آتی تحت نظارت، طبق ابزار FedWatch CME، تا زمان انتشار این گزارش، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد پایه در سپتامبر ۸۳.۵٪ و احتمال کاهش ۲۵ واحد پایه ۱۶.۵٪ است.

پیش‌بینی‌ها به این صورت است که "این بازار به 'بله' تغییر وضعیت خواهد داد اگر پس از جلسه فدرال رزرو در سپتامبر ۲۰۲۴، سقف نرخ هدف فدرال‌رزرو به میزان ۵۰ واحد پایه یا بیشتر نسبت به سطح قبل از جلسه کاهش یابد. در غیر این صورت، وضعیت به 'خیر' تغییر خواهد کرد."

پیش‌بینی دیگری نیز به بررسی احتمال کاهش اضطراری نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ پرداخته است، با احتمال ۲۵٪ برای این اتفاق و شرط‌بندی ۵۸,۶۷۵ دلاری بر آن.

نرخ فدرال‌رزرو، که نرخ بهره‌ای است که بانک‌ها برای وام‌های شبانه به یکدیگر در بانک فدرال رزرو پرداخت می‌کنند، در حال حاضر بین ۵.۲۵٪ و ۵.۵٪ قرار دارد. کارشناسان مالی، از جمله اقتصاددان ارشد WisdomTree و مدیرعامل The deVere Group، اشاره کرده‌اند که فدرال رزرو باید نرخ بهره را کاهش دهد تا از بروز رکود اقتصادی جلوگیری کند.

عملکرد Polymarket در ماه جولای با ثبت بالاترین حجم معامله به میزان ۳۸۷.۰۱ میلیون دلار به اوج خود رسید و همچنین تعداد کاربران آن به رکورد ۴۴,۵۲۰ تاجر رسید. پیش‌بینی‌های مربوط به رویدادهای سیاسی ایالات متحده به افزایش حجم کلی Polymarket به بالای ۱ میلیارد دلار در اوایل آگوست کمک کرد.


منبع : The block