ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خروج ۱۶۸ میلیون دلار از صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا در میان آشفتگی بازار

2024/08/06
10:46
25

در پی نوسانات شدید بازار، سرمایه‌گذاران در روز دوشنبه حدود ۱۶۸ میلیون دلار از مجموع نه صندوق ETF بیت‌کوین در ایالات متحده برداشت کردند، که مجموع خروجی‌های خالص برای دو روز متوالی به ۴۰۵ میلیون دلار رسید. در همین حال، صندوق‌های ETF اتریوم به طور جمعی نزدیک به ۴۹ میلیون دلار ورودی خالص داشته‌اند.

صندوق ETF بیت‌کوین Grayscale (GBTC) و صندوق بیت‌کوین Fidelity (FBTC) در صدر خروجی‌های روزانه بودند و معامله‌گران حدود ۶۹ میلیون دلار از هر کدام برداشت کردند. در مقابل، صندوق Bitcoin Mini Trust Grayscale (BTC)، نسخه ارزان‌تر GBTC، تقریباً ۲۹ میلیون دلار جذب کرد و به ETF با بیشترین خروجی روزانه تبدیل شد. همچنین، صندوق‌های ETF بیت‌کوین Bitwise (BITB) و Valkyrie (BRRR) به ترتیب حدود ۶ میلیون دلار جذب کردند.

سایر صندوق‌های بیت‌کوین، از جمله iShares Bitcoin Trust BlackRock (IBIT)، گزارش صفر جریانات را ثبت کردند.

بر اساس داده‌های Coinglass، ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در ایالات متحده در روز دوشنبه نزدیک به ۶ میلیارد دلار حجم معاملاتی داشتند. صندوق‌های ETF بیت‌کوین سهم عمده‌ای از این حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند و صندوق‌های IBIT و FBTC در این زمینه پیشتاز بودند. صندوق‌های ETF اتریوم، به ویژه Grayscale و iShares Ethereum Trust (ETHA)، حدود ۷۱۵ میلیون دلار به حجم کل معاملاتی افزودند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF در بلومبرگ، حجم بالای معاملات را نشانه‌ای از ترس در بازار دانسته و افزود که عمق نقدینگی در روزهای بد، برای معامله‌گران و نهادها ارزشمند است و نشان‌دهنده منافع بلندمدت برای ETFهاست.

داده‌های Farside نشان می‌دهند که ETF ETHA از BlackRock در پنجم اوت، ۴۷ میلیون دلار ورودی خالص داشته است و صندوق‌های Ethereum VanEck و Fidelity نیز تقریباً ۳۳ میلیون دلار جذب کردند. صندوق‌های Ethereum Bitwise و Grayscale نیز در روز دوشنبه افزایش سرمایه گزارش دادند.

با این حال، صندوق Grayscale Ethereum Trust (ETHE) نزدیک به ۴۷ میلیون دلار خروجی خالص داشته که کمترین میزان از زمان تبدیل آن به ETF بوده است. بیش از ۲.۱ میلیارد دلار از این صندوق در ده روز معاملاتی اخیر برداشت شده است.

بازار کریپتو از چهارم اوت تحت فشار شدید قرار گرفت، پس از اخبار مربوط به جابجایی مقادیر زیاد اتریوم به صرافی‌ها، که منجر به اصلاح شدید قیمت‌ها در بازار کریپتو شد. بیت‌کوین به طور موقت به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار افت کرد و اتریوم نیز بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را در یک روز از دست داد.


منبع : Cryptobriefing