ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست کوین‌بیس برای دریافت مدارک را رد کرد

2024/08/06
10:48
29

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از دادگاه نیویورک خواسته است تا درخواست کوین‌بیس برای احضار مدارک مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را رد کند. SEC این مدارک را شامل "تقریباً تمامی اسنادی که به نحوی به دارایی‌های دیجیتال مربوط می‌شوند" توصیف کرده است.

در سند دادگاهی SEC که روز دوشنبه منتشر شد، این سازمان مدعی شده است که به درخواست‌های کوین‌بیس برای افشای مدارک اضافی، از جمله اطلاعیه‌های منصفانه و اسناد از پرونده‌های تحقیقاتی فراتر از مورد کوین‌بیس، پاسخ داده است. با این حال، کوین‌بیس به دنبال انجام جستجویی گسترده در تمام سوابق داخلی SEC و ارتباطات با سایر نهادهای دولتی و شرکت‌های بازار بوده است.

SEC اشاره کرده است که کوین‌بیس مدارک "کاملاً بی‌ربط" را بر اساس دلایلی ضعیف درخواست کرده که به گفته آنها می‌توانند به خدمات کوین‌بیس یا به کاربرد قوانین اوراق بهادار در مورد دارایی‌های دیجیتال مربوط شوند.

پاول گروال، رئیس بخش حقوقی کوین‌بیس، در واکنش به این سند دادگاهی در ایکس نوشت: "اگر SEC قرار است به یک کمپین نظارتی بی‌سابقه بپردازد، حداقل چیزی که به هدف‌گیری‌شدگان و عموم مردم بدهکار است، شفافیت است."

پیشتر، کوین‌بیس از دادگاه خواسته بود تا احضاریه‌ای برای گری گنسلر، رئیس SEC، صادر کند و به جستجوی ایمیل‌های شخصی گنسلر به عنوان منبعی برای کشف حقیقت بپردازد. این درخواست از سوی قاضی ناحیه ایالات متحده، کاترین پولک فایلا، رد شده بود.

سال گذشته، SEC از کوین‌بیس به دلیل فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرد. اختلاف اصلی در این است که SEC معتقد است بسیاری از رمزارزهای ارائه‌شده در کوین‌بیس در واقع اوراق بهادار هستند و مشمول قوانین آن سازمان می‌باشند، در حالی که کوین‌بیس بر این باور است که اکثر رمزارزها کالاهای دیجیتال هستند و نه اوراق بهادار.


منبع : The block