ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دونالد ترامپ و نیاز به توسعه صنعت کریپتو برای پیشی گرفتن از چین

2024/08/06
10:58
27

دونالد ترامپ به‌تازگی در یک پخش زنده با مجری ۲۳ ساله، آدین راس، بر لزوم تمرکز دولت ایالات متحده بر توسعه صنعت کریپتو به‌جای فروش آن تأکید کرد. ترامپ با انتقاد از اقدام اخیر دولت آمریکا در انتقال ۲۹,۸۰۰ بیت‌کوین به یک آدرس ناشناخته، که معادل حدود ۲ میلیارد دلار است، اظهار داشت که آمریکا باید بر روی ساخت و پیشرفت صنعت کریپتو متمرکز شود تا از پیشی گرفتن چین جلوگیری کند.

ترامپ با مقایسه فناوری کریپتو با هوش مصنوعی (AI) تصریح کرد که این تکنولوژی نمی‌تواند نادیده گرفته شود و باید در صدر اولویت‌های ایالات متحده قرار گیرد تا از رقبا عقب نماند. بر اساس داده‌های Lookonchain، دولت ایالات متحده در حال حاضر ۱۷۹,۱۵۵ بیت‌کوین به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار در اختیار دارد.

پیشنهاد ترامپ برای استفاده از بیت‌کوین به منظور کاهش بدهی ملی ۳۵ تریلیون دلاری

ترامپ در گفت‌وگو با فاکس نیوز پیشنهاد کرد که ایالات متحده می‌تواند برای کاهش بدهی ملی ۳۵ تریلیون دلاری خود از بیت‌کوین یا "چک کریپتو" استفاده کند. وی اظهار داشت که ممکن است با استفاده از بیت‌کوین این بدهی عظیم را تسویه کند و در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ که در آن ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد، بر لزوم گنجاندن کریپتو در ذخایر دولتی تأکید کرد. ترامپ همچنین وعده داد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری گنسلر، که به عنوان دشمن صنعت کریپتو شناخته می‌شود، را برکنار کند.

تلاش‌های کامالا هریس برای جذب جامعه کریپتو و چالش‌های پیش‌رو

کمپین انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، در حال حاضر در تلاش است تا رابطه خود با صنعت کریپتو را بهبود بخشد، اما تحلیلگران برنشتاین معتقدند که این تلاش‌ها ممکن است تأثیر زیادی بر روی رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده نداشته باشد.


منبع : Cryptonews