ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پژوهشگر مالی : بیت‌کوین هنوز آمادگی لازم برای تبدیل شدن به دارایی امن را ندارد

2024/08/06
11:15
22

نیک بهاتیا، بنیان‌گذار «Bitcoin Layer»، اظهار کرد که با گذشت 15 سال از پیدایش بیت‌کوین، این ارز دیجیتال هنوز به بلوغ لازم برای تبدیل شدن به دارایی امن نرسیده است.

بهاتیا در مصاحبه‌ای با CNBC که روز سه‌شنبه منتشر شد، به این نکته اشاره کرد که بیت‌کوین به دلیل تاریخچه نسبتاً کوتاه خود، به‌طور سنتی به عنوان دارایی پرریسکی شناخته می‌شود. وی افزود که بیت‌کوین معمولاً حرکت‌های بازار سهام را دنبال می‌کند و نوسانات آن غالباً با نوسانات سهام هم‌راستا است. با این حال، او به دوره‌هایی نیز اشاره کرد که بیت‌کوین از بازار سهام جدا شده و رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

بهاتیا اعتقاد دارد که این دوره‌های جداافتادگی، پتانسیل بیت‌کوین را به‌عنوان یک پوشش در برابر سیاست‌های پولی و مالی افراطی در دهه گذشته به نمایش می‌گذارد. او بیت‌کوین را در تلاش برای تبدیل شدن به یک دارایی امن می‌داند که می‌تواند سرمایه‌گذاران را در برابر تأثیرات تورمی این سیاست‌ها محافظت کند.

وی افزود: «با این حال، از آنجایی که بیت‌کوین یک دارایی جوان است، در بیشتر مواقع به‌طور مشابه با دارایی‌های پرخطر معامله می‌شود و به همین دلیل در این هفته در کنار سهام جهانی افت کرده است.»

بهاتیا علی‌رغم کاهش اخیر بیت‌کوین، همچنان به آینده مثبت آن خوش‌بین است و به ورود قابل توجه سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. او خاطرنشان کرد: «بیت‌کوین به‌طور تاریخی در میانه روندهای صعودی خود، کاهش‌هایی بین 25% تا 50% را تجربه می‌کند. با اینکه در حال حاضر برای بسیاری از دارندگان این موضوع می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد، من همچنان دیدگاه مثبتی به بیت‌کوین دارم.»


منبع : Cryptonews