ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خرید ۱۸ میلیون دلاری آرک اینوست از سهام کوین‌بیس در دوران رکود بازار

2024/08/07
11:16
21

در پی افت شدید قیمت‌ها در بازار، آرک اینوست به‌مدت یک روز ۹۳,۷۹۷ سهم کوین‌بیس به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار از طریق سه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله خریداری کرد. طبق گزارش‌های جدید این شرکت، این خرید شامل ۶۵,۱۶۵ سهم (به ارزش ۱۲.۳ میلیون دلار) از صندوق Innovation ETF (ARKK)، ۱۳,۰۰۳ سهم (به ارزش ۲.۵ میلیون دلار) از صندوق Next Generation Internet ETF (ARKW)، و ۱۵,۶۲۹ سهم (به ارزش ۳ میلیون دلار) از صندوق Fintech Innovation ETF (ARKF) بوده است.

این اولین بار است که آرک اینوست از زمان خرید ۲۱ میلیون دلار سهم COIN در ژوئن ۲۰۲۳، دوباره سهام کوین‌بیس را به صندوق‌های خود اضافه کرده است. افزایش بیش از ۲۵۰ درصدی ارزش سهام در پی این خرید، موجب شد آرک در طی این مدت بارها اقدام به فروش COIN کند.

استراتژی سرمایه‌گذاری آرک به‌گونه‌ای است که هیچ دارایی فردی نباید بیش از ۱۰ درصد از سبد ETF را تشکیل دهد تا تنوع در صندوق‌ها حفظ شود. به همین دلیل، آرک ممکن است به ادامه متعادل‌سازی وزن‌های دارایی‌های خود بپردازد، اگر COIN نسبت به دیگر دارایی‌های صندوق تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

در روز دوشنبه، آرک از نوسانات بازار ناشی از نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی ایالات متحده و تنش‌های ژئوپولیتیکی بهره‌برداری کرد. سهام کوین‌بیس در پایان روز به ۱۸۹.۴۷ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از فوریه گذشته بود و سود سالانه آن را از بیش از ۷۵ درصد به تنها ۹.۵ درصد کاهش داد. با این حال، این سهام در سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته، اما هنوز ۴۵ درصد زیر بالاترین قیمت تاریخی خود از نوامبر ۲۰۲۱ قرار دارد.

طبق افشاگری‌های شرکت، COIN اکنون سومین دارایی بزرگ در ETF ARKK با وزن ۸.۶ درصد و ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، چهارمین دارایی بزرگ در صندوق ARKW با وزن ۶.۷ درصد و ارزش ۸۲.۵ میلیون دلار و بزرگ‌ترین دارایی در صندوق ARKF با وزن ۹.۷ درصد و ارزش ۷۲ میلیون دلار است.

همچنین، آرک ۶۸۱,۸۸۵ سهم از اپلیکیشن تجارت ارزهای دیجیتال و سهام روبین‌هود به ارزش ۱۱.۲ میلیون دلار خریداری کرد. روبین‌هود به‌دلیل نوسانات بازار در ساعات اولیه روز دوشنبه، تجارت ۲۴ ساعته را متوقف کرد.

در عین حال، این شرکت تصمیم به فروش سهام جک دورسی در بلوک به ارزش ۲۶ میلیون دلار و همچنین فروش سهام ETF آتی‌های اتریوم به ارزش ۳.۴ میلیون دلار و ETF آتی‌های اتریوم ARKZ به ارزش بیش از ۴۸۴,۰۰۰ دلار گرفت، زیرا هر دو صندوق حدود ۲۰ درصد کاهش یافتند.


منبع : The block