ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری شرکت ژاپنی Metaplanet در بیت‌کوین

2024/08/07
11:27
18

شرکت ژاپنی Metaplanet Inc. در تاریخ 6 اوت اعلام کرد که قصد دارد حدود 8.5 میلیارد ین ژاپن، معادل 58.76 میلیون دلار، در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری از طریق عرضه جدید سهام و با هدف جمع‌آوری مجموعاً 10 میلیارد ین، معادل 69.13 میلیون دلار، انجام خواهد شد.

دنبال کردن مسیر MicroStrategy

Metaplanet با تخصیص بخش قابل توجهی از وجوه جمع‌آوری‌شده به بیت‌کوین، به استراتژی "بیت‌کوین‌محور" خود که در مه 2024 اعلام کرده بود، ادامه می‌دهد. این استراتژی به‌دنبال قرار دادن شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر عمومی ژاپنی در زمینه دارایی بیت‌کوین، کاهش ریسک‌های اقتصادی ژاپن و افزایش ارزش سهام‌داران است.

طبق بیانیه شرکت، عوامل مانند سطح بالای بدهی‌های ژاپن، نرخ‌های بهره منفی و تضعیف ین، Metaplanet را به سمت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال سوق داده است. با تخصیص بیت‌کوین به‌عنوان دارایی ذخیره اصلی، شرکت قصد دارد ترازنامه خود را از تأثیرات تورمی محافظت کند.

از آغاز سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین در آوریل، Metaplanet حدود 246 بیت‌کوین به ارزش تقریبی 13.4 میلیون دلار در اختیار داشته و با خریدهای جدید، انتظار افزایش قابل توجهی در دارایی‌های دیجیتال خود دارد.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری کلان، شرکت در تاریخ 26 ژوئیه از همکاری با Bitcoin Magazine برای راه‌اندازی نسخه ژاپنی این نشریه خبر داد، که نشان‌دهنده گامی مهم در جهت گسترش پذیرش بیت‌کوین در ژاپن است.


منبع : Cryptonews